"Twingly statistik"

söndag 24 januari 2021

Promenader....barmark....



I morse var det lite kallare igen, -3 men annars har det hållit sig runt nollan under dagen. Det blåste ordentligt igår så mycket har torkat upp på marken och till mattes glädje är det barmark....



Matte undrade vart jag var på väg. Jag passade på att följa ett spår medan hon plockade upp efter mig...






Vi tog långpromenaden något senare idag eftersom det var skidtävlingar på TV:n....



Det här var intressant...



Albin har varit på toa



Han hittade också många spännande dofter...



Och där går den stora vackra schäfern...




Igår var det riktigt blött ute så man fick sicksacka så gott det gick mellan pölarna



Albin ute med matte...



Mindre sjöar har bildats lite här och där...







Matte har det fortfarande kämpigt med sina bihålor men nu har läkaren tydligen blivit frisk, för hon har fått tid till öron-näs-o hals på onsdag..





Robban jobbar kvällspass. Hoppas att det blir lugnare än gårdagens, för då var han fullkomligt slut efter kvällspasset. Benen känns fortfarande som tunga stockar och ryggen värker men jobbigast under passet är det ändå att gå med visir och munskydd på sig hela tiden. Han blir fortfarande lätt andfådd efter covid19.
 
Korridoren på avdelningen är 50 meter lång och han gick 16000 steg under gårdagens pass. Han har stegräknare på sig. Matlådan fick han slänga i sig på 5 minuter och då jobbade han mellan 07.00-15.45. Det är många tidskrävande svårt sjuka patienter inlagda. 






Jag vilar efter kvällsmaten. Matte undrar om jag inte kan lägga mig någon annanstans än mitt i dörröppningen, men här har jag koll över ytterdörren så platsen passar mig bra...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar