"Twingly statistik"

lördag 2 januari 2021

Trött....promenader....snöblandat....

 


Grått och slaskigt i morse....




Jag var trött i morse efter den jobbiga nyårshelgen så vi kom ut lite senare på morgonrundan. De två ilsket skällande dvärghundarna skulle tydligen ut på sin runda också. De hörs på långt avstånd...




Albin ser långt efter en annan liten dvärghund...Han var också trött men det är han ju alltid på morgnarna annars också







Vid 11-snåret kom Albin ut på en långpromenad i snöblandat regn med matte....Robban jobbar dag och började sju i morse.



Sin vana trogen måste marken noga undersökas...Att både han och matte blir genomblöta bryr sig inte Albin om...



Huvudet går som en propeller på honom för allt måste kollas in...




Och så var det min tur. Jag känner mig spänd för jag litar inte på att det inte smäller igen även om det känns tryggare dagtid när det är ljust ute..


Väntar medan matte plockar upp efter mig...







Bild från SR

För övrigt har det inte hänt mycket idag. Matte kollade på längdskidorna. Grattis Linn Svahn!





Det har varit ett jäkla spring i trapphuset för de nya grannarna håller fortfarande på att flytta in. Det är 4:e dagen som bilar med släp kommer med bohag...Matte hörde av mannen att de har bott i en villa i 47 år och samlats på sig en hel del men matte fattar inte hur de får plats med allt i den lilla trean....Hur som helst har både Albin och framför allt jag fått beröm för att vi inte vaktar och skäller ut dem varje gång de kommer in i trapphuset. Ärligt talat har jag tröttnat....








När Robban kom hit efter jobbet vid 16-tiden gick vi direkt ut på en promenad. Om jag var spänd tidigare idag, så var jag så rädd så att jag skakade nu men matte tvingade mig runt. Nu hände det ingenting men jag gillar definitivt inte mörkret...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar