"Twingly statistik"

fredag 22 januari 2021

Välkommet regn...Postnord...

 


Det hade regnat i natt så mycket av den jobbiga knöliga isen hade försvunnit på en del gångvägar men matte höll på att halka omkull då hon skulle plocka upp efter mig. Jag hade förstås satt mig där det var som halast....




Det var första gången efter snöandet som vi tog gångvägen upp förbi skolan och då mötte vi sandbilen. Tack o lov så stannade den så att vi kunde svänga av på en annan sidoväg  för annars hade matte behövt backa hela vägen ner igen...

Vi mötte den tidigare också men på en annan gångväg och då blev matte tvungen att ta en omväg så att den kunde passera förbi...







När det var dags för oss att ta långpromenaden så regnade det igen och inte lite heller....


Albin undrar varför jag står där? Även om jag har täcke har jag absolut ingen lust att gå ut i det här vädret. Självklart blev jag tvingad...



Regnet tilltar och jag vill bara hem...




...men Albin tar god tid på sig som vanligt





Matte skulle skicka iväg en bok som hon har sålt och Robban skulle posta den innan han åkte iväg till jobbet. Då är det så smidigt eller rättare sagt, det ska vara smidigt att kunna betala portot hemma via en app som man sedan visar upp hos postombudet, i vårt fall Coop. Använder man appen blir portot några kronor billigare också. Robban ringer till matte från Coop och säger att det inte funkar och att hon måste ringa kundtjänst för han hinner inte. När kassörskan knappade in uppgifterna kom ett meddelande "Kontakta kundtjänst". Meningen är att en adresslapp ska komma ur maskinen men ingenting hände...

Matte ringde till kundtjänst och det var ju en upplevelse i sig. En automatisk telefonsvarare frågar vad hon har för ärende? Matte förklarar vad det gäller. "Knappa in ärendenumret", säger rösten. Matte har inget nummer så hon ringer upp Robban och frågar om han har fått något, men det hade han inte. Matte ringer kundtjänst igen och till samma telsvarare och får samma uppmaning igen. Matte ger upp efter en stund. 

Matte är nu riktigt irriterad så hon ringer dit för tredje gången och när de åter frågar vad ärendet gäller så säger hon att hon vill prata med kundtjänst och då helt plötsligt  "du har hamnat i kö som nr 12". Matte väntar och under tiden får hon olidligt hög musik i örat. Till slut svarar en hurtig tjej. Matte förklarar att hon har betalat 66 kr på appen men att det inte gick att lämna in försändelsen hos postombudet. "Du får söka upp ett annat postombud", säger tjejen. "Det finns ingen annan i den här stan". "Ja, då vet jag inte vad du ska göra? Du kan i och för sig få pengarna tillbaka" "Jag vill inte ha några pengar tillbaka, jag vill få iväg försändelsen", säger matte. "Vänta så ska jag fråga", säger tjejen. Matte väntar och får samma gräsliga musik i örat igen. Matte väntar och väntar och till slut har hon tjejen i örat.

"Det är postombudet som har tekniska fel. Antingen får du avvakta tills problemet är löst eller lämna in försändelsen hos annat postombud." Matte insåg att samtalet inte skulle leda någonstans så hon tackade för samtalet och kollade sedan efter på nätet var det finns något postombud i Köping och upptäckte att det finns på Ica Maxi och att de har öppet till 22.00, så nu ska Robban som har försändelsen i bilen åka dit efter jobbets slut kl 21.30 och försöka posta det där....Ja, det är väl bara att hålla tummar och tassar och hoppas!

Matte hade inte mycket till övers för Postnord tidigare och förtroendet har inte stärkts idag vad jag förstår...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar