"Twingly statistik"

fredag 8 januari 2021

Snö....promenad...matte besviken....flytt

 


Undrar vad de får för mat på äldreboendena idag. Det doftar gott i alla fall...



Det har snöat under natten, ja det började redan igår kväll. Jätteroligt! Jag tog en liten runda medan matte plockade upp efter mig....








Robban jobbar kväll så han följde med på förmiddagens långpromenad



Robban och Albin väntar in oss....



...matte skulle behöva ha med sig en hel toarulle ute också. Pappersnäsdukarna räcker inte långt och vi får stanna stup i ett för att hon måste snyta sig, så det tar sin lilla tid innan vi har hunnit runt...


Det kommer tre små hundar bakom oss och man kan inte undgå att höra dem. Herregud så de låter. Den ena skriker högre än den andra...






Matte var så glad över att hon skulle få komma till öron-näs-o halsmottagningen på måndag trots att hon är så snorig. Den glädjen varade inte länge, för i morse ringde en sköterska bara för att tala om att läkaren är sjuk och hon visste inte hur länge? "suck". Det är nog inte meningen att jag ska dit, säger matte...








De håller fortfarande på att flytta in i lägenheten ovanför oss och det är ett himla springande upp och ner i trapphuset. Idag har faktiskt både jag och Albin sagt ifrån på skarpen ett par gånger. Någon måtta får det vara..

Igår kväll när jag skulle ut på kvällsrundan, så var det en av karlarna som hjälper till med flytten som ville hälsa på mig men jag var inte intresserad....Jag är inte så social av mig så att jag hälsar på vem som helst...





Robban rastade oss innan han åkte till jobbet. Nu vilar jag efter kvällsmaten och väntar bara på kvällsrundan, så att jag kan få mitt godis någon gång...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar