"Twingly statistik"

måndag 4 januari 2021

Smällande igen...promenader....tvätt

 


När matte och jag gick ut genom entrédörren klockan åtta i morse för att ta morgonrundan så var det någon idiot som satte igång smällandet igen. Jag blev jätterädd, vände om och försökte springa in igen men dörren var i vägen. Matte blev ursinnig. Ja, inte på mig förstås. Vi väntade en stund tills det var lugnt och sedan tvingade matte ut mig. Jag fixade snabbt mina toabestyr och sedan hade jag bråttom hem igen....



Det var lugnt och ljusare ute när Albin sedan tog sin morgonrunda....






Albin är ute på långpromenaden med matte. Det går inte fort för både näsan och ögonen rinner konstant på henne så näsdukarna åker fram stup i ett. Det går åt ett gäng under våra promenader....




Albin undrar nog var alla barn är för det är tyst och tomt på förskolan? 



Och här fick han syn på en hund som busar med sin husse...







Jag var bra spänd under promenaden. Matte kortade av den något och det är jag väldigt glad över..




Matte har haft tvättstugan på eftermiddagen. Nu är hela handduksförrådet rent...Även om Iris har dragit ner på kissandet i biabädden så har det gått åt en hel del handdukar att torka oss hundar med. Det har ju varit så slaskigt och smutsigt ute.....Idag är det kallare, -1 grader...





När Robban kom hit efter jobbet vid 16-tiden så tog han ut Albin och mig på en promenad innan han åkte hem för att äta och sova...Han börjar sju i morgon bittida igen..



Idag har Robban suttit vid en dödsbädd till patienten somnade in (inte av covid19 dock). Det är otroligt sorgligt att anhöriga inte får närvara och besöka den sjuke i livets slutskede pga coronasmittan. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar