"Twingly statistik"

fredag 1 januari 2021

Raketer o smällare....

 


Igår på nyårsafton var det lite vitt på marken ändå....




Vi tog en långpromenad på förmiddagen innan Robban skulle iväg till jobbet. Matte bad honom att ta en sväng med elrullstolen för den känns vinglig och inte alls lika stabil som tidigare. Robban tror att fälgen på höger bakhjul har blivit skev efter alla punkteringar....



Matte tog sedan en promenad med mig vid 13.30-tiden och när vi hade kommit en bit på väg började smällandet och det eskalerade under dagen/kvällen, så sedan gick jag inte ut något mer utan jag kröp in under den öppna spisen. Matte fattar inte riktigt hur jag lyckas kravla mig in där för mellanrummet mellan spis och golv är 25 cm och jag är ju inte så jättesmal precis. Jag la mig längst in i hörnan, spisen är en meter djup, och där låg jag tills halvfem i morse då matte äntligen lyckades locka in mig i sovrummet....Morgonrundan tog vi vid åttatiden så jag höll mig under alla timmar....Jag vägrade gå ut så länge det var mörkt...

Robban hämtade Albin efter jobbet vid 22-tiden och det hade gått riktigt bra. Han hade sovit tillsammans med deras katt Achmed i Robbans o Lenas säng trots att han knappt har träffat den katten tidigare. Achmed är inte heller hundvan men han märkte väl att Albin är en snäll hund...




I morse var allt det vita på marken borta så nu var det smutsigt och blött som vanligt....




Det finns en äldre kvinna som brukar gå runt och plocka upp skräp här i stan. Hon har väl inget annat för sig kan jag tänka mig. I morse hade hon mycket att göra med tanke på alla raketrester och annat skräp som låg överallt. Det var bara hon och vi som var ute för det var så tyst och stilla...





Vi tog långpromenaden idag också innan Robban skulle iväg till jobbet igen.....


Oj, där kommer det ett helt gäng med hundar i olika storlekar. En av dem verkar inte alls gilla oss...








Nu är matte riktigt förbannad. Vi hann inte mer än ut på eftermiddagen förrän smällandet satte igång, så jag vägrade att utföra mina behov utan ville bara hem igen.

Matte tog ut Albin på baksidan och just då smällde det vid skolan. Albin lyckades kissa i alla fall, men jag har inte gjort det sedan förmiddagen och jag lär inte göra det i kväll heller även om matte skulle få ut mig. Jag har till och med vägrat att äta kvällsmaten och det ska ju mycket till innan jag inte vill äta...Ja, igår blev det ju varken kvällsmat eller något godis för mig för då låg jag ju under spisen...Hur länge ska det här ofoget med raketer och smällare pågå egentligen? Matte tycker att det skulle förbjudas att butiker får sälja dem och jag håller med....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar