"Twingly statistik"

måndag 18 januari 2021

Promenader...barn...

 


-1 grader idag men riktigt råkallt ute, så det kändes mycket kallare




Robban jobbade dagspass så matte fick ta Albins morgonrunda också..Jag trodde aldrig att de skulle komma hem, för det dröjde så länge innan de kom. Matte hade mött en granne och de började prata om gamla minnen från Enskede i Stockholm där båda är uppvuxna....Frukosten blev kraftigt försenad. Inte alls kul när man är jättehungrig...








Matte och Albin mötte en kvinna med barnvagn och ett barn i två-treårsåldern som gick bredvid vagnen. Matte stannade för att släppa fram den. Inte lätt att dra barnvagn heller på det knöliga och hårda underlaget. Då rusar plötsligt barnet fram till Albin och ska klappa honom på huvudet. Matte sa till både barnet och framförallt mamman att "nästa gång kanske de möter en hund som inte är lika snäll som Albin. Ni måste lära honom att inte rusa fram till främmande hundar på det här viset". Kvinnan som tydligen kunde dålig svenska verkade ändå förstå vad matte sa...

Hade detta hänt mig så hade jag nog sagt ifrån och då hade jag nog skrämt både barnet och mamman. Jag har egentligen inget emot barn men jag vill hålla dem på avstånd och inte bli överraskad...







Det är inte helt lätt för matte att komma ut med elrullstolen...Vi ska iväg på en försenad promenad...




Oj, nu kommer en förskoleklass och vilket liv det var på dem. Undrar vart de ska? Jag kan i alla fall vara säker på att matte säger ifrån om de vill hälsa på mig för det är alltid någon som frågar....




Matte har haft huvudvärk och ont i bihålorna idag. Hon hoppas att läkaren blir frisk någon gång så att hon får komma till öron-näs-o halsmottagningen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar