"Twingly statistik"

fredag 29 januari 2021

Snöat...inköp....långpromenad...självförtroende

 


Vilar en stund på sängen i Albins rum. Har precis ätit kvällsmat efter att ha varit ute på en rastrunda..




I morse fick Robban ta morgonrundan med både mig och Albin för matte kom inte ut med elrullstolen, eftersom det var massor av snö utanför entrédörren och det inte var plogat ännu...Tur att Robban var ledig idag...

Efter frukost åkte han och matte till Arboga för att köpa hundmat på djurkliniken och kattmat och hundkex på Granngården. Vi kunde inte följa med för Robbans bil var på verkstaden på servicekontroll. Han hade lånat Lenas bil.



När de kom hem tog vi långpromenaden i jätteskönt väder, sol och -8 grader



Nu var det bra plogat på gångvägarna i alla fall. Matte tror att kommunen har fått klagomål mot tidigare snöröjning..




Intressanta dofter finns överallt....



Att matte inte brukar ta ut oss samtidigt beror på att Albin kaxar upp sig mot andra hundar när jag är med. Hans självförtroende är inte det bästa och det blir ju inte bättre om jag alltid är med honom. Dessutom är vårt tempo lite olika. Albin vill ta sig fram fortare än vad jag vill och kan och så behöver han längre promenader än mig.




Ska bli intressant att se om matte kan komma över vägen för det är inte så bra plogat vid övergångsstället? Det gick bra när hon tog fart...







Robban hämtade sin bil på eftermiddagen och när han kom tillbaka hade med sig goda kaffegifflar som Lena hade bakat idag...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar