"Twingly statistik"

söndag 3 januari 2021

Promenad....raketer...Adaptil/Aptus Relax...

 



Så tyst och folktomt ute i morse....







Vid halvelva var det dags för långpromenad



Solen sken starkt då...Det är bättre väder idag, +1 grader



Det var något som prasslade i buskaget, men vad?




Stannade till vid Ica. Robban fick gå in och köpa grädde till kycklingrätten som matte skulle göra till lunch...







Det blev ingen eftermiddagspromenad. Matte orkade inte för hon är dunderförkyld. Och det var väl tur det för vid 15-tiden brakade helvetet med raketer loss igen. Jag var tvungen att gömma mig under öppna spisen. Albin blev också riktigt orolig...En sak har matte upptäckt ändå och det är att Adaptil i vägguttaget och Aptus Relax-tabletterna har haft en lugnande effekt på framförallt mig men även på Albin. Jag har inte blivit  lika panikslagen som tidigare även om jag är dörädd. Jag har legat stilla på ett ställe i stället för att hysteriskt springa runt och flåsa...Jag fick den sista tabletten idag så nu måste matte köpa nya...
  


...det var bara Iris som inte brydde sig om oväsendet


Robban rastade oss innan han åkte till jobbet, så nu går vi inte ut förrän det är dags för kvällsrastningen, men jag går bara till gräsmattan utanför huset. Hoppas för allt i världen att det är tyst då....




De nyinflyttade grannarna kom med ännu mera grejer idag så det är ett evinnerligt rännande i trapphuset men jag har tröttnat på att säga ifrån...De verkar ju trevliga i alla fall, åtminstone mannen för jag har bara träffat honom...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar