"Twingly statistik"

onsdag 2 oktober 2019

Dagsregn....smart....Iris




Vi hade i alla fall tur med vädret när vi gick morgonpromenaden för då hade det inte börjat att regna ännu...



Jag såg när Robban kom från parkeringen. Matte släppte mig så att jag kunde springa fram och hälsa på honom...






Det var inte kul att gå ut vid tiotiden. Matte tyckte att jag var smart som tog skydd medan hon tog bort regnskyddet på elrullstolen. Jag hatar regn! Vi tog alltså en långpromenad i ösregn. Robban köpte ett regnställ åt matte för ett tag sedan och nu invigde hon det och det kom väl till pass...





Sedan har det regnat hela dagen och gör så fortfarande så det har bara blivit kort rastrunda med Robban efter långpromenaden...Han tar kvällsrundan med oss också..









Så här ser det ut på morgnarna när matte ska ut med elrullstolen. Iris ligger utslagen på mattan framför rullstolen och vägrar att flytta på sig. Matte måste alltid flytta på henne men måste sedan hålla koll så att hon inte springer i vägen. Leo sticker iväg frivilligt...Samma sak när matte ska in med elrullstolen igen. Iris är ALLTID i vägen...




För övrigt har det varit en ganska så trist dag. Matte har kollat på Friidrotts-VM igen och är förstås glad över svenska medaljer och framgångar och inte minst dramatiken som de bjuder på..


Daniel Ståhl - guld i diskus


Armand Duplantis - silver i stavhopp






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar