"Twingly statistik"

onsdag 16 oktober 2019

Dagsregn....tvätt....




Enligt två olika väderleksrapporter skulle det inte bli något regn här idag men det har duggregnat hela dagen och kraftigare ju längre fram på dagen vi kom. Inte skönt alls..





Precis när jag ska sätta mig så kommer två små svarta och mycket ilskna dvärghundar och skäller ut mig...Varför kan man ju undra?



Matte hade tvättstugan idag. Robban hjälpte till med tvätten så gott han kunde. Överkastet på sängen i Albins rum behövde tvättas och så Iris alla femtielva handdukar förstås.....








Som vanligt tog vi långpromenaden på förmiddagen men kul var det inte i det blöta vädret...






Albin har klarat av sina toabestyr





Matte frågade Robban vad han ville äta till middag? Till mattes förvåning säger han fiskpinnar så han fick gå in på Ica och köpa ett paket. Matte har inte käkat fiskpinnar sedan barnbarnen var små så det var nog minst 15 år sedan men det var helt okej tyckte hon...



Fiskpinnar, potatis, ruccolasallad, broccoli, tomater och citron. Robban ville ha remouladsås men matte är inte så förtjust i såser så hon tog bara lite majonnäs till.







Robban tog en runda med oss innan han åkte hem....








Vilar efter kvällsmaten.. Jag tycker att det är skönt att ligga så här och gör det ofta även om Robban alltid tjatar om att blodet rinner ner i huvudet på mig




Albin vill också ha det bekvämt...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar