"Twingly statistik"

onsdag 9 oktober 2019

Duggregn....hundvakt....retstickan Iris




Hela dagen har det mer eller mindre duggregnat med några korta uppehåll. Inte alls skönt! Väntar på att matte ska plocka upp efter mig men det satt långt inne innan jag kunde utföra mina toabestyr eftersom jag inte gillar att gå i vått gräs...







Ute på den långa förmiddagspromenaden....




Albin har varit på toa....



Väntar på matte som är inne på apoteket och hämtar ut sin astmamedicin. Absolut inget bra väder för astmatiker nu...







Efter promenaden åkte Robban hem till en kompis. Han är hundvakt åt deras två fina rottweilerhundar idag...


Robban ute med Hottie




...och sedan med King. Robban plockade bort en fästing på honom





Både jag och Albin träffat Hottie men det var för ett tag sedan



King kommer från Hundstallet i Stockholm och har bara varit hos Robbans kompis sedan i somras. En jättetrevlig och mysig men hanhundsilsken hund som ofta hanhundar av den rasen är. Stackars King var helt utmärglad när Hundstallet fick in honom genom polisen. Han trivs jättebra i sitt nya hem och med sin kompis rottistjejen Hottie. Här leker han med ett pipdjur...







Retstickan Iris har aldrig någonsin legat under detta soffskydd tidigare men nu skulle hon tydligen retas med Leo som ofta vill ligga där...Hon är bara för mycket den katten!





Matte fick en jättefin kortlek av Robban som han köpte på Lasse Åberg-museet igår. Det är som ett konstgalleri i miniatyr ur Lasse Åbergs produktion. Det är olika motiv på alla spelkorten...


Några av motiven...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar