"Twingly statistik"

torsdag 24 oktober 2019

Promenader...utskälld....trött




Vi har gått de vanliga promenaderna och idag var det ganska så mycket liv och rörelse ute så det fanns mycket att kolla på...



Vilket liv det är på skolgården. Undrar vad de pysslar med?



Och här håller de på med asfaltering av vägen så vi kan inte gå över på andra sidan som vi brukar göra. Nu måste vi ta en lång omväg. Det gör inget säger matte men då har hon inte frågat mig...




....och där kommer en stor svart hund som jag inte känner igen



...trodde först att det var Lenas bil som kom men det var det inte




....och så började det att regna igen. Så trist! Det kändes faktiskt som hagel först




Albin vet inte riktigt hur han ska reagera på en dvärgschnauzer som har åsikter om vårt möte. Han fick sätta sig ned tills gaphalsen hade passerat förbi...





Här hemma har det inte hänt mycket mer än att jag skällde ut brevbäraren ordentligt när han ringde på dörren. Jag har inte sett honom tidigare men han verkade inte bli rädd utan lämnade bara fram ett paket till matte. Hon tycker verkligen att det är snällt av de här unga killarna som bär ut posten att de även tar med sig paketen hem så hon slipper åka till Coop.






Dessutom hade matte beställt astma- och magmedicin samt lite andra saker från Apotea som levereras hem fraktfritt. De stod utanför ytterdörren tidigt i morse. Så bekvämt och bra...





Nu har jag ätit kvällsmat och måste vila. De här promenaderna tar verkligen på orken så nu är jag riktigt trött...







Och i kväll spelar Djurgården mot Frölunda på Hovet. Det blir nog en tuff match..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar