"Twingly statistik"

tisdag 22 mars 2022

Albin 7 år hos oss.....vårstädning ute...

 




För sju år sedan landade Albin på Arlanda, där vi hämtade honom. Han var jättestressad och livrädd för allting. Han hade ju inte upplevt något annat än hundhägnet i Rumänien. Han och hans bröder togs om hand av Hundhjälpen när de var åtta veckor gamla.


Man ser tydligt vem som är Albin av de tre. Hans bröder finns inte längre i jordelivet men de fick en underbart bra och händelserikt liv här i Sverige hos sin matte Therese.


Matte tror att Albin blev lite av en hackkyckling i hägnet med tanke på hans stora osäkerhet för andra hundar.  Han tydde sig dock direkt till mig på en gång. Jag är ju betydligt mer självsäker och lugnare...

Mötet med Iris gick ju riktigt hett till. Hon var ju framfusig och orädd som vanligt, så han bet henne ordentligt så att det gick hål, men det bekom inte henne någonting.


De blev snabbt bästa vänner. Ja, Albin gillar nog Iris mer än vad jag gör.Jag tycker att hon är lite väl påträngande





Det är inte mycket kvar av hans kära snöhög....




De fick möte med en mycket ilsken dvärgschnauzer. Albin skötte sig utmärkt bra...







Kommunen har vårstädning. De sopar och sopar och sopar och det är ju jättebra, men jag gillar inte arbetsmaskinerna för de låter väldigt högt och mycket illa....




Och så var det dags för en tur till sopcontainrarna för att kasta förpackningar igen...



Den där hunden har jag inte sett förut...






Albin är ute på eftermiddagspromenaden. Nu har det börjat att blåsa upp ordentligt. Inte alls lika skönt som tidigare idag...






Här har många hanhundar varit märker jag



...och här också







Matte undrade om jag såg spöken? Jag satt blickstilla och stirrade rakt in i väggen en lång stund. Igår hände samma sak, men då var det inne i Albins rum och senare på kvällen gjorde Albin samma sak, stirrade på samma ställe som jag hade gjort tidigare på dagen...Matte tror i och för sig att vi har "besök" pga olika händelser, så hon blir inte förvånad om så är fallet och att vi också reagerar...Både Iris och tidigare Leo har uppträtt mycket märkligt ett flertal ggr...





Matte blev mycket förvånad när hon öppnade mailen idag och fick mail som var postade för flera månader sedan, ett på julafton och de övriga i januari. Nog för att hennes mailadresser har strulat men Robban har uppdaterat dem ett flertal ggr. Undrar var de mailen har befunnit sig?




Matte har deklarerat. Hon kan inte förstå varför hon får kvarskatt och det kan ingen annan heller. I och för sig "bara" 97 kr men ändå. Hon betalade in summan direkt för att bli av med det så fort som möjligt. Hon betalade samtidigt månadsräkningarna och det var ingen rolig historia. Allt har ökat, hyra, el, försäkringar...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar