"Twingly statistik"

tisdag 1 mars 2022

Promenader...duggregn o hård blåst...fettisdagen

 


Idag har det inte hänt så mycket mer än att vi har tagit våra vanliga promenader och ute var det lika folktomt som igår. Idag var det betydligt tristare väder. Det blåste hårt och på eftermiddagen började det att regna, även om det nu bara var duggregn så gillade jag det inte alls...








Albin står och filosoferar över något. Undrar på vad?



Det finns inte så mycket snö kvar men det blir ett stopp vid varje snöhög...








Även för mig. Det finns många intressanta dofter i snön...



Det blev ett kort stopp för Robban ringde. Han undrade om matte skulle ha några ägg men hon har så det räcker. Däremot skulle hon köpa honung, så hon skulle komma över senare efter vår långpromenad..






Matte lämnade in statistiken till caféet när hon hämtade honungen. Hon fick en semla som anställd hade bakat och den var tydligen riktigt god. Matte äter bara en semla om året och det alltid på fettisdagen...






Precis som igår var Albin helt ointresserad av att gå ut på någon eftermiddagspromenad. Den enda som kom när matte ropade var Iris. Jag hade inte heller någon större lust att gå ut....



...men det blev jag som kom ut först ändå. Här får jag alltid upp vittringen på vilt. Förr såg jag ofta rådjur här men jag vet inte vart de har tagit vägen?






Det är i alla fall några grabbar på fotbollsplanen




Albin undrar nog varför det är så tyst vid skolan men eleverna har ju sportlov denna vecka..





Det hänger sådana här lappar lite överallt, både högt som lågt efter skolans tipspromenader. Matte förstår inte varför de inte  kan ta bort dem. Det ser verkligen skräpigt ut på flera ställen..




Albin har fått syn på en så kallad kamphund, modell lite större som närmar sig. Det lät verkligen som om hunden ville käka upp Albin. Killen tog en lång omväg över gräsmattan men hade fullt sjå med att få med sig hunden ändå...Albin fick sätta sig intill matte för att inte trigga den andra hunden ännu mer och han insåg nog att det inte var någon idé att morska upp sig...






Igår skrev jag om att Robbans bankkort hade blivit kapat och att matte har beställt SkimSafe-kort för att skydda bankkorten som de har med sig. Idag har Robban installerat Telia Id-skydd som skyddar mot bedrägeri på nätet, åt både sig själv och matte.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar