"Twingly statistik"

fredag 4 mars 2022

Långpromenad....stinker...

 


Jag skulle så gärna vilja gå bort till caféet och få en korv men matte säger att vi inte ska dit. Hon tycker att både jag och Alben behöver gå ner lite i vikt, så nu är matportionerna mindre också sedan några dagar tillbaka...Matte begriper inte att jag alltid är hungrig, men hon säger att det går ingen nöd på mig...Tack o lov får vi ha kvällsgodiset kvar...



Idag var det riktigt skönt väder ute...



Matte tappade kopplet så jag gick vidare på upptäcktsfärd...



Alltså, jag hittade hur många intressanta dofter som helst. Jag hörde inte att matte ropade på mig, för jag koncentrerade mig helt på allt jag spännande som dök upp....



Matte fick hämta mig, för jag stannade i alla fall till slut när hon ropade "stanna"






Albin upptäckte också en massa dofter som vanligt..



Solen sken starkt idag också men det fanns ju några skuggiga platser...


Nu stinker det illa i hela lägenheten igen. Det blev bara en varsin långpromenad idag, för mattes diskbråck i ryggen har gett sig tillkänna, med svåra smärtor i ländrygg och vänster ben. Hon kan knappt sitta, än mindre gå eller stå. Matte ska till sin sjukgymnast på måndag men det blir väl inte så roliga dagar tills dess. Övningarna hon ska göra vad gäller inflammationen i muskelfästena på höger ben och höft kan hon inte utföra, det blir alldeles för smärtsamt. Alvedon och Tigerbalsam lindrar väl något för stunden men inte mycket mer. Robban tror att inflammationen har spridit sig.

Matte blev tvungen att ringa till Robban och be honom rasta oss när han fick en lugn stund över. Han kom vid 15-tiden och tog ut oss på en kort rastrunda. Han fick även köra in mattes elrullstol som stod parkerad utanför huset. Han och Lena är ensamma på caféet efter 14, så det är svårt för honom att komma ifrån under kvällen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar