"Twingly statistik"

tisdag 29 mars 2022

Promenader...snöat...korv

 


Det är -1 grader och blåser svinkalla vindar och mitt under Albins långpromenad kom det några enstaka snökorn...




Hur mycket Albin än har spanat, så har varken han eller jag sett till en enda hund ute idag. Märkligt!






Här hade jag kunnat stå länge, för där fanns många mycket intressanta dofter



Matte var snabbt inne i en butik. Jag hade fullt fokus på Lenas café på andra sidan gatan...



Tack o lov stannade matte till vid caféet så att jag kunde få en korv av Lena. Som jag har väntat och längtat efter det...





En ny brevbärare ringde på dörren. Han hade med sig ett paket till matte. Jag lovar att han blev ordentligt utskälld av både Albin och mig. Nu verkade han inte bry sig så mycket om det, men matte gillade det definitivt inte...





Snöfallet eskalerade vid lunchtid men det låg inte kvar på marken någon längre tid...




Jag väntade medan matte gick in för att hämta en borste så att hon kunde borsta bort snön på elrullstolen. Och jag hade fullt fokus på caféet som vanligt...



Den här vägen var det länge sedan jag gick...






Albin tog ingen notis om vädret. Matte tyckte inte att det var lika kul att stanna vid varje lyktstolpe i kylan...



Och idag verkade det finnas extra många spännande dofter att undersöka också..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar