"Twingly statistik"

torsdag 10 mars 2022

Räv...revirmarkering....kyliga promenader...

 



I morse fick matte ta morgonrundorna själv för Robban skulle till Eskilstuna och handla varor till caféet.....

Vi mötte en lågstadieklass. Åh, vilken fin hund, ropade ett par av barnen. Den liknar en räv, sa en annan...Jag kan berätta att när jag kom till matte för drygt åtta år sedan var jag riktigt mager och hon tyckte också att jag såg ut som en räv då...






Är det något matte blir riktigt irriterad på så är det när hundägare låter sina hanhundar markera revir vid entrédörrar, ja husväggar och andra olämpliga platser överhuvudtaget. Jag visade matte att det hade skett vid vår entrédörr i morse, så hon var beredd när hon sedan skulle ta ut Albin, även om han vet att han inte får markera där, men man kan ju aldrig vara helt säker så det är bäst att vara förberedd....



Morgontrötta Albin kom till slut ut han också...







Varje gång matte ska snöra på sig sina kängor så blir det en liten fight med Iris. De långa skosnörena är verkligen åtråvärda. Här ligger hon på språng inför attacken...






En kvinna kom gåendes bakom matte och Albin och när hon kom ikapp så sa hon till matte: "Det blir många pauser ser jag". Hon hade sett att Albin stannade vid varje lyktstolpe för att undersöka stället...





Det är riktigt kyligt ute idag, känns nästan som snö i luften




Äntligen närmar vi oss hemmet efter långpromenaden...







Robban hade köpt choklad till matte, som hon fick hämta på caféet. Jag fick inte följa med för jag ska inte ha någon korv, sa matte. Så himla orättvist...






Matte brukar vila sin rygg och sina onda ben på sängen en halvtimme innan vi ska ut på eftermiddagspromenaderna. Albin gillar det inte, så efter en stund var han framme och puttade på henne. Matte trodde att han var nödig och behövde gå ut, så hon steg upp. I stället hoppade han upp i sängen och la sig där och hade inte det minsta intresse av att gå ut....





...men matte såg till att han kom ut i alla fall




...och väl ute kom han på att det fanns massor av spännande dofter att undersöka






Idag har det varit tunnsått med hundar ute igen men där borta går i alla fall den vita storpudeln och det kan ingen undgå att höra....



Trodde först att det var någon som jag kände som kom men det var det ju inte.







När vi kommer in från kvällsrundan så får vi vårt kvällsgodis och det får även Iris. Hon får det på matbordet och jag tror att det är för att jag inte ska sno det för henne...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar