"Twingly statistik"

onsdag 23 mars 2022

Långpromenader....hundmöten....drake

 


Idag har vi tagit de vanliga långpromenaderna. Det var ganska så skönt väder men det blåste lite väl mycket, tyckte matte





Albin låtsades inte höra när matte ropade på honom, inför förmiddagens långpromenad




Ut kom han ändå. Här har matte saktat ner farten. Framför dem går en hundägare med en liten valp. Matte ville inte att Albin skulle skrämma den. Man kan aldrig vara 100% säker på hur han agerar. Matte tror att det var en Shetland sheepdog. Söt och mycket nyfiken var den i alla fall...



Det blev stopp vid de 25 lyktstolparna, där marken noga undersöktes som vanligt






Det hamras och spikas lite överallt bland kåkarna hör jag. Ett himla oväsen är det i alla fall



Här är det bäst att man stannar och släpper fram bilarna innan vi går över. De kör som idioter och stannar sällan för att släppa fram gångtrafikanter. Igår snuddade nästan en av kommunens skåpbilar mig i baken när vi gick över....






Albin spanar in en yngre flat som tydligen har åsikter om Albins närvaro. Det dyker upp nya hundar varje dag...Var ska det sluta?



...men även de "gamla" hundarna är ute och promenerar. Här kollar han in en bekant blandis som vi ofta möter






...och jag kollar in en svartvit katt som smyger runt i buskagen




Det här övergångsstället är inte säkrare det, men så är det på samma väg också...






Den här jättefina och söta draken kom med posten idag. Matte har beställt den av Cilla,  en f.d flickvän till Robban. Draken är mycket välgjord och fin. Cilla är så duktig.

Matte är född i Drakens år  enligt kinesiskt horoskop, så hon ville gärna ha en. 

Dessutom är Cilla jättesnäll, för det var hon som skjutsade matte till Arlanda när hon skulle hämta mig 1 dec 2013. Matte bodde i Nynäshamn på den tiden och vi var inte hemma förrän vid midnatt, eftersom flyget var starkt försenat pga oväder och snöstorm. Det var ingen rolig flygresa, kan jag säga. Jag glömde det snabbt för jag fick köttbullar så fort jag kom ut ur buren... 

Jag var i alla fall döhungrig, så det första jag gjorde var att äta mat när vi kom hem. Jag var lite smalare på den tiden. 


...medan de här två undrade vem jag var? Jag nonchalerade dem helt. När jag hade ätit gick jag in och la mig på soffan för att sova...




Matte har utfört lite skrivarbete åt caféet. För övrigt har det inte hänt så mycket mer...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar