"Twingly statistik"

torsdag 3 mars 2022

Promenader o åter promenader...

 


Dagen har bestått av promenader och åter promenader. Solen sken starkt men det blåste kalla vindar, ändå känns det att våren närmar sig...



Albin har undersökt marken runt alla lyktstolpar som de passerade och det var ju en hel del...



Albin fick vänta en stund tills en hundägare försvunnit en bit bort med sin hund, som inte alls gillar Albin...Hunden gick mer baklänges än framåt...



Matte fick ett samtal från Robban, så det blev ett kort stopp...







Vi blev tvungna att vända, för det stod två bilar i vägen tvärs över gångbanan. Kommunarbetare förstås...Nu fick vi ta en omväg hem och det gillade jag inte alls...





...men det glömde jag bort när jag kände vittringen efter vilt



....en och annan revirmarkering var jag tvungen att undersöka också



Här hade Albin kunnat stå hur länge som helst....




...han behövde inte gå många steg till nästa intressanta doft dök upp




De där hundarna känner jag inte igen. Ser ut som blandraser de också...



Jaha, så var det dags att bli utskälld igen av en liten dvärghund...




Nu tycker jag att vi har varit ute tillräckligt länge. Vi har tagit två långpromenader var, Albin och jag idag. Måste säga att det fortfarande är riktigt folktomt ute, även om vi har mött några hundägare idag. Var är alla barn och ungdomar? De kan väl inte vara bortresta allihop? De enda man ser är ett litet gäng grabbar på fotbollsplanen...




Robban ville veta vilka 10 lunchrätter som har varit populärast sedan de började med "Dagens Lunch" för 10 veckor sedan, då han håller på att planera en 4-veckors meny igen. Matte har ju statistiken till hands och dessa tre var populärast.
1. Renskavsgryta  2. Raggmunk med fläsk. 3. Strömmingslåda




Snart börjar hockeymatchen DIF - Färjestad, så vi får väl gå ut på baksidan av huset i periodpausen som vanligt kan jag tänka mig. En ödesmatch för DIF men de har alltid haft svårt mot Färjestad så vi får väl hoppas på det bästa......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar