"Twingly statistik"

måndag 14 mars 2022

Måndagar....promenader....nya hundar



Det verkar som om Albin har lärt sig att matte åker till sjukgymnasten på måndagmorgnarna. Han gick självmant in och la sig på sängen i sitt rum. Matte stänger in honom där för att vi inte ska skälla på allt och alla i trapphuset medan hon är borta. Jag vaktar ju men kan skilja på vad jag ska reagera på och inte. Albin har börjat skälla på alla ljud utan urskillning och det är ju ganska så enerverande.






Matte var ju på sjukgymnastiken och plågades i morse. Om hon hade ont innan hon kom dit så var det ingenting mot när hon skulle åka hem. Hon kom knappt in i bilen...Inflammationen i musklerna hoppar omkring. Det började med höger höft och längs det benet, sedan gick det över på vänster sida och nu är höger smärtsammast igen och det ända ner i foten samt att diskbråcket i ryggen känns av. Det ska kännas att man lever, säger matte som knappt kan böja sig eller lyfta på benen. De sex trappstegen från entrén och upp till vår lägenhet är en ren pina för henne att ta sig uppför..





Vi måste i alla fall ta våra promenader och som vanligt blev det stopp vid lyktstolparna när hon var ute med Albin...




...tur att det var skönt väder och att matte inte hade bråttom runt för det tog tid









Här fick vi stanna och vänta medan två brandbilar med tjutande sirener skulle passera förbi...




Matte skulle slänga förpackningar igen....


När vi skulle fortsätta vår promenad kom det en hundägare med tre stycken mopsar. Jag har aldrig sett dem tidigare. En av dem blev så stressad och uppjagad när han fick syn på mig, så jag trodde att han skulle strypas. Det lät inte alls bra....



Jag hittade också spännande dofter...



Jaha, där står brandbilarna utanför sporthallen, men jag ser då ingen brand eller rök komma därifrån...







På eftermiddagen fick Albin också möte med en hund som inte matte har sett tidigare, en vinthund av något slag. Den såg lite orolig ut när den fick syn på Albin och skyndade snabbt förbi....




...och här har han fått syn på en pytteliten hund, troligen en chihuahua. Hunden är en bra bit bort och syntes knappt i gräset men ingenting undgår Albin








Vi fick möte med ytterligare två nya hundar, en brun pudel, lite ovanlig färg och en mindre hund som såg ut som en tibetansk spaniel. De  pinkade här såg jag, så jag var tvungen att undersöka vad de  hade för information att ge. Det vimlar av nya hundar i området helt plötsligt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar