"Twingly statistik"

lördag 19 november 2022

Iskalla vindar...spotta ut...Leo

 


Fy fasiken vilka iskalla kastvindar det har varit idag och det redan i morse. Det kändes som flera minusgrader men det var +1 grad. Vi mötte Berner sennenhunden och hans ägare och de höll med om att det var ett riktigt busväder...




Jag lovar att matte hellre hade legat kvar i sängen än att behöva gå ut i det här vädret



Matte bytte om till sin vinterjacka och sina vinterkängor innan Albin kom ut på sin morgonrunda...




Den kalla hårda blåsten har hållit i sig hela dagen



Albin tyckte att det var obehagligt eftersom det brakade och knakade lite överallt



Briarden har fått syn på Albin och det hördes...





Jag kom förstås också ut på en längre promenad...



Här blev matte arg på mig. Jag hittade något på marken som jag stoppade i munnen. Jag blev tvungen att spotta ut det, även om jag inte gjorde det helt frivilligt...





Efter promenaden och lunchen la jag mig på hallmattan för att vila. Där har jag uppsikt både över ytterdörren och köket. Vill ju inte missa något...





Albin var ute på en längre promenad på eftermiddagen också





 Det mörknar fort nu...


Och som vanligt stannar inga bilister när vi ska över vägen. Tror att alla bilarna kom från ishallen...





Iris har rört på sig lite mer idag. Här håller hon på med pälsvård...





Idag minns vi Leo extra mycket. Han skulle ha fyllt 14 år. Han var ett halvår yngre än Iris....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar