"Twingly statistik"

lördag 12 november 2022

Ljuvligt väder...promenader...balkongen

 


Idag har det varit ett riktigt ljuvligt väder, sol och 14 grader. Dessutom hade den hårda blåsten avtagit, så nu blåste det bara lite lätt...Största problemet för matte när vi var ute, var när hon försökte undvika att köra på alla nedblåsta grenar som låg på gångvägarna överallt....



Matte var tvungen att borsta igenom min päls idag igen. Jag fäller något kopiöst med hår



Förbipasserande tyckte att jag var duktig som stod så stilla hela tiden och för en gångs skull hade matte med sig små godisbitar  som jag fick när jag var klar. Det hör inte till vanligheten precis...



Matte tänker köpa flytande B-vitamin till mig, eftersom jag fäller så extremt mycket...Det skulle tydligen vara välsmakande hörde jag, men jag brukar aldrig ha några problem med att få i mig något som är ätbart. Det är bara att gapa och svälja...






Tänk att tre tonårskillar på fotbollsplanen kan föra ett sådant herrans liv...Albin undrar nog vad de pysslar med?


Framför Albin går en långhårig chihuahua. Den lilla hunden går mer baklänges än framlänges. Hundens matte får nästan dra med sig sin hund..


Och här fick han syn på killen med den mellanstora "kamphunden". De vek av åt annat håll....





Albin fick ligga ute på balkongen i det sköna vädret, ända tills matte skulle städa där ute. Hon dammsög upp alla löv och annat skräp som hade blåst in från träden utanför och tvättade av möbler, fönsterbleck och balkongräcket och packade in möbler, krukor, prydnadsgrejer o annat under en presenning. Och när hon till slut var klar med detta, kunde hon inte röra sig..





...utan det blev ryggläge för henne i en halvtimme innan vi skulle ut på eftermiddagspromenaderna





Det var fortfarande skönt väder. Solen stod väldigt lågt, så det var svårt för matte att se långt framför sig. Albin som aldrig missar någonting, fick syn på en svart katt som försökte gömma sig...men varken Albin eller jag bryr sig om några katter, så de behöver inte vara rädda...



Spännande....





Matte tog en annorlunda promenadsträcka än den vanliga med mig, så det fanns en hel del nytt att titta på...


Äntligen närmar vi oss hemmet...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar