"Twingly statistik"

söndag 20 november 2022

Regnblandad snö...tussar...

 


Det kom några snökorn igår kväll och några låg kvar på marken i morse...



Hunden som matte trodde var en briard, visade sig vara en 10 månader ung blandras. Vi mötte den i morse. Han ville fram till mig men jag låtsades inte se honom, för jag gillar inte busiga påflugna unghundar...Nu höll hundägaren i sin hund. Det vore ju trist om jag skulle behöva säga ifrån på skarpen om han blev för närgången...




Robban kom hit på förmiddagen och fyllde på luft i däcken på mattes elrullstol. Han hjälpte henne också med att sätta upp ljusslingorna på balkongen....





Blåste gjorde det även idag, även om det inte var lika hårt som igår



Och vem har varit här? Intressant måste det ha varit för Albin ville inte gärna gå därifrån...





Matte drog ur några tussar ur min päls. Hon glömde borsten hemma. Då kom hon att tänka på två av sina tidigare hundar Buster och Eros. Buster var en långhårig Sankt Bernhardshund och Eros en irländsk setter. Buster fällde en hel del, så matte brukade ofta dra tussar ur hans päls. Eros, som enligt Robban var världens knäppaste hund, men egentligen var världens smartaste och snällaste, iakttog alltid vad andra gjorde, både människor och andra hundar och tog efter det som han ville lära sig. Eros började alltså dra tussar ur Busters päls och han lät honom hållas. Det kunde ligga stora tussar på golvet allt som oftast under den tid som Buster fällde som mest....


Buster


Eros







På eftermiddagen kom regnblandad snö....



Två hundar skällde ikapp när de fick syn på Albin






När jag kom ut var det inte mycket kvar av snön....blött och slaskigt var det i alla fall...





Matte kör sina huskurer mot förkylningen. Nackdelen är det här vädret. Hon MÅSTE vara bra på tisdag, då hon ska till Västerås sjukhus och undersöka nervernas funktion och som hon har väntat så länge på.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar