"Twingly statistik"

lördag 5 november 2022

Promenader i ösregn....Grattis!....Allhelgonahelgen

 


Vi upptäckte att det duggregnade när vi kom ut i morse, så matte gick in för att sätta på sig regnjackan medan jag fick vänta utanför...


Regnet eskalerade något när det var dags för Albin att gå ut. Han fick ett mindre utbrott på en hund, modell större som sprang runt på sin tomt och skällde, när den fick syn på Albin...





Matte åkte till caféet och gratulerade Lena som fyller år idag. Grattis!







Nu vräkte regnet ner. Matte satt kvar på caféet en stund för att se om regnet skulle avta men det gjorde det inte. Vi kom ut på våra långpromenader en timme senare än vanligt....

Hon kunde inte ta några bilder från Albins promenad på grund av det ihållande regnet. Hon kortade ner långpromenaden en aning.....


Jag fick ha täcket på mig men jag avskyr regn och var inte på mitt bästa humör när matte tvingade mig ut. Jag ville ta rundan snabbt.. Vi mötte en karl som tyckte att jag såg surmulen ut och han förstod att det berodde på att jag inte gillade regnovädret...





Vid 15-tiden upphörde regnet och då gick vi ut på en längre promenad...



Jag hör en hund som skäller argsint men ser den inte...





Albin fick gå sin vanliga långpromenad på eftermiddagen istället



Är det möjligen en hund som kommer där borta? Det var det inte, till Albins besvikelse...



Här har många hanhundar revirpinkat. Måste noga undersökas varje gång...





Idag är det Alla Helgons Dag. Allhelgonahelgen är en helg då vi påminns om att döden finns och drabbar oss alla. En helg för sorg och saknad av både två-och fyrbenta. I år kunde inte matte åka till hennes föräldrars grav på Skogskyrkogården i Sthlm, men hon och hennes bror betalar för gravsmyckning till bl a denna helg, så graven är inte helt odekorerad ändå. 

Leo
2008-11-19  -  20-10-22

 Leo lämnade stor sorg och saknad efter sig. Svårbehandlad diabetes tog hans liv till slut.



 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar