"Twingly statistik"

onsdag 6 april 2016

Ägg...midjebälte...glass....kors i taket




Det var riktigt busväder i morse, regn och blåst, inte mitt idealväder precis och det har inte blivit mycket bättre under dagen.  





Men oj, så det gnisslar om pendeltåget





Matte ska hämta Albin. Klockan är nio och han ska ut på morgonrundan





Då vänder han sig mot Robban, troligen för att han vill att Robban ska säga att han inte behöver gå upp men det gjorde han inte....




...Albin tog en rövare och la sig igen men det hade han inte mycket för. Matte hade bestämt att de skulle gå ut så då blev det så.....




...när han väl kommer ut tycker han att det är riktigt spännande med alla dofter









Carina körde en busslast pensionärer från Haninge på en smakupplevelseresa i Nynäshamn men först besökte de 


....de är kända för sina ostar bland annat. Carina köpte färska ägg. Hon ringde till matte och sa att hon kunde få hälften av äggen så vi skulle möta Carina vid Chokladhuset nedanför oss vid tolvtiden för de skulle göra ett besök där också.








Jag blev jätteglad när jag fick syn på bussen vid Chokladhuset och ännu gladare blev jag när jag äntligen fick hälsa på Carina. En av pensionärerna hälsade på mig också. Han tyckte att jag var jättefin. Det är alltid roligt att få beröm....












Robban ville ha lite frisk luft så jag fick följa med honom när han skulle posta ett brev. Han använde midjebälte för säkerhets skull även om jag aldrig drar i kopplet...











Albin blev alldeles till sig när han fick syn på oss











Alldeles nyss hörde vi Hemglassbilen här utanför. Robban gick ut för att köpa en förpackning. Det kan vara gott och lätt att äta när man som han har ont i halsen.
















Man får faktiskt rita ett kors i taket. Försäkringskassan ringde till Robban i morse och sa att deras läkare nu har godkänt hans sjukskrivning eftersom skadan visade sig vara mer allvarlig än vad de trott tidigare och de kommer till och med räkna sjukskrivningen ända från januari månad!!!! Tiden innan får han inget för. Däremot får han lägre ersättning för nu räknar de honom som arbetslös. Deltidsinkomsten räknas inte. Jobbar man deltid är man alltså arbetslös. Ja, ja, Robban får väl vara glad för det lilla....Det är som ett lotteri om F-kassan ska godkänna sjukskrivningar eller inte....















......åtminstone enligt matte

Vi hundar får ju inte äta choklad så jag vet inte om det är gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar