"Twingly statistik"

fredag 8 april 2016

Stängsel...dofter....oväsen...





För ovanlighetens skull så regnade det inte i morse och har inte gjort på hela dagen men det var ganska så kyligt. Lite senare på dagen tittade solen fram en stund i alla fall



Jaha, nu har de bytt ut en bit av staketet. Undrar hur länge det här kommer att ligga kvar och skräpa?




Det ligger gammalt stängsel lite här och där men Albin var förstås mer intresserad av vad det var som luktade på trädstammen. Ingen korv va?





...och så var det några som skulle ut och fiska igen



.....som sagt är det viktigt att gå igenom alla intressanta dofter, framför allt under morgonrundan











Klockan elva åkte matte och Robban till Ica Maxi för att storhandla. Carina hade ledigt i en timme så hon var snäll och skjutsade dit dem i bussen. 

Medan matte var inne i butiken och plockade till sig av varorna passade Robban på att klippa sig. Det var mycket välbehövligt vill jag säga.




Eftersom Robban varken kan eller får bära något och matte inte orkar bära tungt så fick de ta en taxi hem. Ja, de hade förstås inte fått med sig allt annars ändå. Chauffören var jättesnäll och bar upp alla de fem stora kassarna med mat och den tunga kattsanden till dörren.

Det tog två timmar innan de var hemma igen och då höll vi på att bli tokiga av oväsendet från lägenheten ovanför. Blir de aldrig färdiga med renoveringen någon gång?









Tack o lov gick vi ut på en längre promenad så att vi fick vila våra huvuden lite grann







Det var full fart på smågrabbarna i skateparken




Två kvinnor har ställt ut en massa koner på fotbollsplanen. Det ska tydligen bli någon hundträning där...




Jag vet inte vad Robban vill förmedla till Albin? Han verkar också oförstående. 





Albin undrade vart matte och jag skulle ta vägen men jag blev nödig så vi var tvungna att vända och gå tillbaka en bit för att kasta bajspåsen













Och den envisa Leo har tydligen bestämt sig för att ligga på min favoritplats i soffan...




Vi har gått kvällsrundan så nu är det äntligen dags för mitt älsklingsgodis kycklingpinnen. Robban köpte en burk till mig idag



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar