"Twingly statistik"

torsdag 14 april 2016

Setter....långpromenad....stolpar


En klar och kylig morgon igen




Gubbarna håller fortfarande på med att byta ut stängslet. Idag har de gjutit fast några stolpar i marken. Det går inte fort inte....









När vi kom fram till gatukorsningen så mötte vi en kvinna som åkte på en eloped/seniorscooter. Hon hade en fem månaders irländsk settervalp bredvid scootern. Det var första gången som valpen var med. Hon skulle träna så att hon skulle kunna gå eller springa bredvid scootern. Valpen var jätteduktig....Självklart skulle matte stå och snacka med kvinnan eftersom hon var tvungen att beundra valpen. Vi brukar möta dem emellanåt men då har hon sina vuxna hundar med sig, en irländsk setter och border collier.

Matte gillar irländsk setter extra mycket även om hennes två sista settrar tyvärr inte blev så gamla....Riktigt sorgliga öden helt enkelt....


Sigge, fem månader gammal på bilden, år 2013


Sigge blev tyvärr bara åtta månader gammal på grund av både cancer i binjuren och mycket dåliga höfter som gjorde att han inte orkade gå så långa sträckor åt gången. Trots sina hälsoproblem så var han alltid så otroligt snäll, glad och charmig. En hund som lämnat stort tomrum efter sig.....


















Matte mår förstås fortfarande pyton och det gör ju även Robban men de bestämde att vi skulle gå en lite längre promenad idag innan lunch. Det var skapligt fint väder om än lite väl kyliga vindar......




Vi gick längs Gröndalsviken



















Albin kollar in båten som snabbt passerar förbi.....








Och här väntar han troligen in mig som vanligt






Kan det vara en ekorre tro? Nä, bara en fågel förstås





Undrar vad Albin har fått syn på? Äsch, det var nog inte någonting...





Begriper inte att fåglarna kan väsnas så?




Albin tycker nog att jag är långsam



 ...men jag måste kolla in vad alla ljud kommer ifrån




...fast jag är inte så förtjust i att stå och vänta på honom



Han tror att han ska få bada men det fick han inte










Vad har Albin nu lyckats med?




Jo, han har lyckats komma på fel sida av stolpen. Där står han bara och glor som ett fån. Det slutade med att Robban gick runt stolpen eftersom kopplet sitter fast i hans midjebälte. Hade det varit jag som hade hamnat fel så hade matte stått kvar tills jag hade löst situationen. Robban har inte samma tålamod...




Undrar vad Albin har hittat för spännande



Usch, vad det blåser kallt




Äntligen hemma. Öppna dörren så jag får min lunch för jag är döhungrig nu















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar