"Twingly statistik"

tisdag 12 april 2016

Grattis Albin och hans bröder .....retstickor till katter

Grattis Albin och hans bröder som fyller fyra år idag!








Albin och hans bröder Denniz och Gemini fyller fyra år idag men det märkliga är att Albin har ett helt annat födelsedatum i sitt pass. Han är född den 26 januari enligt passet och Hundhjälpen kan inte förklara hur det kan komma sig. Hur som helst så kan ju Albin få firas två gånger för det är han verkligen värd. Det blir säkert något extra gott till kvällen....




Albin och hans bröder i hundhägnet i Rumänien cirka 8 veckor gamla år 2012.




Denniz och Gemini finns i Eksjö och de har också en blogg

















Det var frost på marken när vi kom ut i morse så natten var nog kall







På hemvägen blev jag intresserad av en liten fågel som hoppade fram på gräsmattan. Jag undrade bara vad han höll på med?





Albin hade förstås ingen lust att stiga upp i morse när matte skulle hämta honom. Han blev dock tvungen för Robban skulle till sjukgymnasten och matte skulle följa med i samma buss för hon skulle handla.

Precis när det är dags för dem att ge sig av ringde Carina och sa att hon var på väg hit. Hon var ledig i nästan fyra timmar så hon kunde skjutsa dem...Vilken tur!









Iris satt ute på balkongen när de kom hem efter cirka två timmar. Matte och Carina fick vänta tills Robban var klar. Sjukgymnasten tyckte att han var ovanligt rörlig i nacken efter den omfattande operationen och det var ju positivt.

Jag var instängd i sovrummet som vanligt medan Albin fick umgås med katterna i övriga lägenheten.....










Apropå katter så är både Leo och Iris ena riktiga retstickor



Här ligger jag på min favoritplats i soffan...


Leo blir sur för att jag ligger i soffan där han vill ligga så han går och lägger sig i Albins dagbädd och vägrar att flytta sig när han kommer och vill ligga där




Jag hoppar ner från soffan för att kolla vad som händer i köket och vips så lägger sig Iris där och låtsas varken se eller höra mig när jag vill ha tillbaka min plats....Man kan ju undra varför de plötsligt har blivit så intresserade av just min favoritplats för det har de aldrig varit tidigare ?




Vi gick ut på balkongen så kunde kattkräken sova bäst de ville på våra platser men speciellt glad var jag inte...










Vi tog en promenad i det sköna vädret när Carina hade åkt








Albin och Robban står och väntar på oss som vanligt



Albin måste stretcha emellanåt




Och jag undrar vart de har tagit vägen?







Plötsligt hör jag ett mysko ljud som varken jag eller matte kan lokalisera så det var bara att gå vidare











Vi träffade Timo också. Jag satte mig direkt när hans matte började prata om godis



...och jag tog emot godisbiten mycket försiktigt. Någonting har jag lärt mig i alla fall även om jag annars är väldigt glupsk

Albin var modigare idag för så nära Timo har han aldrig tidigare självmant gått även om han stod en bit in på gräsmattan. Det syntes att han så gärna ville fram men inte riktigt vågade fullt ut. Han cirklade runt närmare och närmare men gjorde inget utfall och han var helt tyst...vilken framgång....










Bild från kvällsrundan igår. Så vackra färger....



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar