"Twingly statistik"

fredag 22 april 2016

Sopmaskin....kamphundar....fullmåne





Det regnade jättemycket i natt men tack o lov så hade det slutat när vi gick ut på morgonrundan.....





Precis när jag var klar med morgontoan fick jag syn på en buss som jag kände igen......



...och mycket riktigt så var det Carina som kom. Matte släppte mig för jag fick jättebråttom fram till henne










Jag blev så himla glad



...och Carina gillar nog mig med












På förmiddagen sopade de vägen här utanför. Maskinen förde ett fruktansvärt liv och de höll på i evigheter och körde fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram o tillbaka. Trodde aldrig de skulle sluta.....




Albin tyckte att det var obehagligt med oljudet så han ville inte vara kvar på balkongen...




...medan Leo och jag tog en tupplur under tiden. Leo är förresten lite piggare idag även om det inte syns här



...och Iris sökte uppmärksamhet av matte som vanligt














Vi gjorde ett kort stopp vid närbutiken lite senare. Matte skulle hämta ut ett paket med böcker och Robban skulle handla


Albin vill att de ska komma ut från butiken för intill oss på bänken sitter en tjej med två kamphundar. 



Kamphundarna ska gå så vi väntar tills de har kommit en bit bort innan vi fortsätter vår promenad. Jag har inget emot kamphundar men man kan aldrig vara nog försiktig och det märktes att Albin tyckte att det var lite obehagligt. Vi har inte sett de där hundarna förut även om det finns ett flertal kamphundar i området som vi ofta möter men dom har vi  aldrig haft några problem med..Många har så förutfattade meningar om de raserna...





På hemvägen började det regna förstås. Det märkliga var att solen sken samtidigt












Det är fullmåne igen med allt vad det nu kan innebära....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar