"Twingly statistik"

tisdag 19 april 2016

Omväxlande, sol, regn, hagel, storm....









Solen tittade fram en stund framåt dagen men det har både regnat och haglat och blåst stormvindar så det har varit mycket omväxlande väder idag. Haglen var riktigt stora och läskiga. Det smattrade som bara den när matte och jag skulle gå ut före lunch. Jag tänkte vända i dörren men det fick jag förstås inte göra. Jag skyndade med med toabestyren så att vi kunde gå hem igen.











Vid tiotiden kom Carina hit för att låna vår toa. Hon hann skjutsa matte in till centrum i ett kort ärende innan Carina var tvungen att jobba vidare


Albin och jag hör att matte är utanför huset
















Här väntar vi på Robban som är inne i närbutiken och köper chips





Albin undrar nog om inte Robban kommer snart?



Albin och Robban som väntar in mig och matte som vanligt





Jag lovar att det blåste rejält emellanåt, nästan full storm
















Robban åkte till distriktssköterskan idag för att hon skulle kolla på och rengöra operationssåret. Det såg jättefint ut. Nu slipper han bandaget  men ska ha kirurgtejp över ärret efter såret det närmaste halvåret.

Läkaren såg att Robban var där så han kom också in för att kolla upp det hela. Han var glad över att Robban äntligen hade fått göra operationen och att det hade gått bra trots att skadan var betydligt värre och omfattande än vad röntgen visade. Han var också glad över att rörelsemotoriken inte har påverkats. Viktigt är den dagliga sjukgymnastiken. Robban kommer att få stå ut med smärtorna ett tag till och dessutom måste han ringa neuromottagningen på KS för svullnaden inne i halsen vill inte ge med sig. Han måste kanske öka medicindoseringen igen som han nyligen har trappat ner.  Annars går allt som planerat.










I kväll är det fotbollsderby. Matte tror att Djurgården får det svårt då några av deras bästa spelare är skadade men de övriga får väl göra sitt bästa......















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar