"Twingly statistik"

söndag 24 april 2016

Aprilväder....sopor....väntan




Det har verkligen varit ett riktigt aprilväder. Idag har det både regnat, snöat och så har solen tittat fram mellan varven...








Både igår och idag har vi gått till sopcontainrarna med en massa kartong- och plastförpackningar. Det har blivit en hel del eftersom Robban tidigare har tagit dem i bilen och slängt skräpet minst en gång i veckan. Nu har matte samlat på sig så mycket så det gick inte längre. Matte tog dem i sin dramatenvagn och det gick ju bra men det blev att gå flera gånger och jag tror inte att det är slut än.....




Vi kollar in en hund som går på andra sidan av vägen. Jag tror inte att jag har sett honom tidigare






Albin hittade en spännande doft medan matte och Robban stod och pratade med ett par grannar




Barnfamiljen grillar korv i lekparken utanför vårt hus. Ungefär en timme senare började det att snöa så de hade tur


Albin kollar efter Timo som passerade förbi. Jag hälsade på honom förstås medan Albin skämde ut sig....



















Det blev ett kort stopp vid närbutiken idag också. Robban var tvungen att köpa Ipren för han har fruktansvärt ont i kroppen efter operationen. Det sa i och för sig läkaren att han skulle få men det hjälper ju inte mycket.


Kommer inte Robban snart?




Som sagt, spännande dofter finns överallt



Många barn i skateparken som vanligt




Albin kollar långt efter områdets största hund som bor i vårt hus och är på väg hem. Albin är inte förtjust i honom men den hunden är mer opålitlig när det gäller människor så hundägaren håller alltid avståndet




Och nu har det börjat att regna igen 




Jag har skyndat mig hem eftersom det regnar men självklart blev jag tvungen att vänta in Albin eftersom Robban inte hade några nycklar till källardörren med sig.. 

I bakgrunden står en brandbil. De har möte med hyresgäster som har drabbats av rökskadade lägenheter efter branden häromdagen i kvarteret intill....










Igår kväll tittade Carina in en stund. Hon hade hämtat en grupp på Arlanda som skulle med Gotlandsbåten här i Nynäs.

Nu i eftermiddag hade hon en ny körning till Arlanda men nu från Stockholm. Det jobbiga är att hon sedan måste sitta där i fyra timmar för att vänta på ett gäng som kommer från utlandet och ska in till stan. Det är mycket väntetider i det jobbet har jag förstått och vad gör man på Arlanda i alla dessa timmar? Sedan ska bussen tvättas och städas i garaget så det blir en lång arbetsdag.....men väntetiderna är  nog värst kan jag tänka mig... 






Vi tog kvällsrundan när Carina åkte
















Matte höll på att slå sig halvt fördärvad när hon snavade över Iris idag igen. Den katten ligger ofta på golvet och hon har samma färg som golvet så ibland ser man inte katten förrän det är för sent. Iris flyttar sig inte så gärna heller......


















Jag föredrar att ligga i sofforna














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar