"Twingly statistik"

måndag 4 april 2016

Extra försiktiga...kloka




Två duvor slogs uppe i trädet i morse. Det var ett himla liv men till slut flög den ena iväg






Jag kollar på en ung lekfull och energisk schäfer som går framför oss. Han tvärnitade när han fick syn på mig och ville fram så vi stannade till för hundens matte såg ut att ha bråttom....



Efter många om och men fick hon med sig sin hund. Strax innan sprang en joggare förbi dem och då ville unghunden springa efter henne också.....



Matte behövde köpa frimärken





La mig en stund på balkongen men det var inte så himla varmt precis




....så jag la mig under bordet i stället. Matte tyckte att det såg lite trångt ut när jag pressade mig mellan stolarna....





Albin har förstås också varit ute




De hittade nya vårtecken






Albin kollar nyfiket på ett gäng hundar
















Igår, söndag låg han ända till klockan halv tio och hade inte minsta bråttom ut då heller. Matte hade tänkt gå med honom vid nio som vanligt men just då ringde Robban från sjukhuset.

Han fick åka hem med taxi på eftermiddagen efter lungröntgen och en del blodprover samt en del förmaningar och råd. 

Han kan inte gå ut med Albin på en-två veckor ifall han skulle rycka eller dra i kopplet och det kan ju faktiskt hända om han möter Timo eller någon annan större hund.





Albin blev faktiskt lite rädd för Robban först. Han har ju ett annorlunda rörelsemönster då han varken får böja sig eller röra armarna hur som helst och så pratar han konstigt då han är otroligt hes. Nu gick rädslan eller osäkerheten över på någon timme och sedan ville han bara vara i närheten.




Jag märkte att Robban inte mådde bra så jag var extra försiktig när jag låg bredvid honom när han satt  i soffan. Annars brukar jag busa med honom men jag förstod att det inte var så bra....

Både Albin, jag och Iris förstår att Robban är sjuk så vi tar det lugnt. Albin vill ju gärna busa med honom han också. Leo ignorerar honom helt. För Leo är det bara matte som gäller och det har det alltid gjort.....

Matte säger att vi är kloka djur och det vet jag att vi är....



Robban blev tvungen att gå över till en granne, en stor barnfamilj för att låna sugrör. Det är svårt att dricka när man inte får böja huvudet och han måste dricka massor av vatten











En av Robbans kompisar var snäll och skjutsade honom till apoteket nu i eftermiddag för han var tvungen att hämta ut fyra mediciner som han ska ta flera gånger om dagen. Det finns fyra apotek i den här stan och ändå fick han bara ut två av medicinerna för de andra fanns ingenstans. De är mycket  starka smärtstillande så de måste beställas en vecka innan. 
Men som Robban sa: Hur ska han kunna beställa en vecka innan när han kommer från sjukhuset igår em och bara fick med sig medicin fram till lunchtid idag?

Nu lyckas ändå apoteket Hjärtat få hem dem till i morgon eftermiddag efter tre. Smärtorna är enorma så det kommer att bli väldigt jobbigt för Robban fram tills dess.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar