"Twingly statistik"

torsdag 26 april 2018

Jättearg......godisträd....hagel




Matte gick morgonrundan med mig eftersom Robban skulle komma en timme senare än vanligt. Han hade ett ärende att uträtta på morgonen. 
Det var varmare än igår men regnet hängde i luften och det blev verkligen ett omväxlande väder under dagen. Sol och vindstilla i några timmar, sedan ösregn och nu när vi precis kom in från kvällsrundan så började det att hagla och det riktigt ordentligt.....




Det är marknad här fredag - lördag och de håller på att montera upp ett tivoli på torget så alla p-platserna är upptagna. Där är massor av bilar och maskiner, kiosker och karuseller













Precis innan Robban kom i morse så ringde det på dörren. Jag blev jättearg för utanför dörren står en yngre främmande karl. Han skulle hämta radonmätarna som de hängde upp här i rummen för ett par månader sedan. Jag såg ju på en gång att karln blev livrädd för mig och att han inte vågade gå in. Desto argare blev jag. Matte hade fullt sjå att hålla fast mig och jag lyssnade inte ett dugg på hennes tillrättavisningar för jag litade inte alls på den främmande karln. Annars brukar jag lyssna när matte säger att det är okej men jag tyckte att han såg riktigt mysko ut. Ja, det slutade bra i alla fall. Karln fick tag i radonmätarna och försvann fort som attan ut genom dörren. Matte gillade inte alls mitt beteende men jag vaktar ju bara henne....Hon har aldrig någonsin sett mig så arg förut...










Vid elvatiden åkte vi till motionsspåret i skogen....


Albin hann knappt ur bilen förrän han var tvungen att revirmarkera



Den bruna labben går därborta. Vi brukar se honom nästan varje gång vi är här



Vi såg två hackspettar. Robban tog kort på dem..



En hackspett sitter långt ner på stammen




Både Albin och jag reagerade på att det prasslade i snåren men vi såg aldrig vad det var. Jag fick förstås vittring på både det ena och andra som vanligt











Dags för godisträd igen. Matte har fortfarande ingen korv men nu har hon skrivit upp det på en lapp så hon inte glömmer bort att köpa det i morgon..Är rädd för att hon glömmer lappen bara....







Den här satt knepigt till...




Albin är lagom intresserad men här försöker han ändå



Han börjar ge upp....





...och här har han gjort det. Han vill väl att jag kommer och hjälper honom


...och mig behöver man inte be två gånger


















Matte tyckte att vi såg ut som kossor på grönbete men nytt fräscht gräs är så gott!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar