"Twingly statistik"

söndag 22 april 2018

Skogspromenader....godisträd...tålamod



Både igår och idag har vi tagit sköna skogspromenader. Vädret har varit härligt, +16 grader, sol och vindstilla, åtminstone idag.




Matte har köpt ett nytt koppel till mig eftersom Albin fick mitt gamla då spännet på hans gamla koppel inte funkade så bra i hans sele. Matte gillade inte kopplet som jag har använt den senaste tiden för att det var för kraftigt. Robban köpte det till sanktbernhardstiken Vera för flera år sedan. Nej, matte vill helst ha ett tunt tygkoppel och nu har hon införskaffat det. 



Dags för den obligatoriska pälsgenomgången... 



Albin har en hel del underull så det tar alltid längre tid innan Robban är klar med honom




Och gäspar gör han ofta...




Undrar vem som har varit här?





Jag fick upp många spännande vittringar medan Albin mer går runt och njuter. Ofta stannar han förstås till för att revirmarkera men mer än så är det inte.




Halvhjärtat letar Albin efter godis i trädet 

Matte fixade i ordning ett par godisträd. Hon hade ingen korv men hade fått en reklampåse med små godisbitar till oss hundar och det gick ju bra åtminstone för mig...




...medan jag satte full fart mot mitt träd. Jag lyckades hitta alla godisbitar även om en del var svåra att få tag i men man får inte ge sig. De som satt svårast till krafsade jag ner på marken. Man får ju inte vara dum...



Och här var en till.....




Albin har hittat en godisbit


...och en till



....sedan gav han upp. Det spelade ingen roll hur mycket Robban försökte pusha på honom. Albin har inget tålamod



Då sa matte att jag fick leta upp de sista bitarna i hans träd och det behövde hon säga två gånger




Här letar jag efter en godisbit som ramlade ner på marken men tror ni inte att Albin hittade den före mig. Så fräckt av den bekväma hunden....

Hur som helst har det varit två roliga dagar....








Dags för kvällsrunda...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar