"Twingly statistik"

tisdag 10 april 2018

Skogspromenad.....revir...



Idag gick vi längs motionsslingan i skogen. Kyliga vindar men solen sken och det var riktigt skönt...




Som vanligt blir jag helt stirrig när jag får vittring på alla spännande dofter och lukter. Jag vill helst sticka iväg åt alla håll...



Undrar om det är en hare eller ett rådjur som har passerat här? Konstigt är att Albin inte verkar bry sig ett dyft, tycker jag




Självklart blev det genomgång av våra pälsar med furminatorn. Albin har tjockare underull så det tar längre tid innan han är klar




...men han tycker att det är skönt. Vi fäller mer nu än vad vi gjorde för ett par veckor sedan




Självklart skulle Albin upp och balansera på stenar och stubbar....




....ja, även på den här bänken


....och så ville han busa med Robban




Robban tyckte att jag också skulle hoppa upp på bänken men det kunde han glömma. Jag håller mig helst på marknivå....




Matte sa att både Albin och jag hade slagit rekord idag och då gällde det antalet revirmarkeringar och visst det blev det  att vi stannade till var och varannan meter för att markera att vi hade varit där. Jag brukar inte vara så noga med det men idag tyckte jag att det var viktigt...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar