"Twingly statistik"

måndag 23 april 2018

Kloklippning...viktökning....däckbyten



I morse vaknade matte och trodde att hon hade försovit sig. I och för sig brukar hon inte ha någon tid att passa men just idag skulle vi till djurkliniken för att jag skulle klippa klorna. 

Inte förrän efter att hon var klar i duschrummet och påklädd så upptäckte hon att klockan bara var 05.30 och hon som trodde att den närmade sig åtta. 


Tidig morgonrunda med matte. Riktigt kyliga vindar...




Helt tyst ute...



Hittade ett par nya, fräscha och goda grässtrån


När Robban kom vid åttasnåret så var matte klar med både  morgonsysslor och frukost. Jag följde med honom och Albin på hans morgonrunda och vi hann bara äta vår frukost innan det var dags att åka...











Kort rastning utanför djurkliniken innan det var dags för mig att gå in. Kloklippningen gick bra som vanligt även om jag inte gillar när de klipper klorna på vänster framtass. Det gör ont i två av klorna....




Albin har bråttom


Tokiga Albin satt och ylade i bilen när han upptäckte att han inte fick följa med in. Det märkliga är att han blir jätteglad när vi kommer dit trots att han får fullkomlig panik så fort någon försöker ta i honom där inne.



Han var så uppspelt och hispig så Robban fick ta in honom och väga honom. Albin visste inte hur fort han kunde komma in....Märkligt!

Matte blev inte glad när hon såg att jag hade gått upp 5 hg och Albin 9 hg så nu blir det hon som kommer att minska på våra matransoner. Hundgodis kan hon ju inte dra in på så snål som hon redan är med det. Vi får ju bara en Dentastix och tre små hundkex varje kväll. 

Kycklingpinnarna har matte redan slutat köpa för flera hundar har blivit allvarligt sjuka av dem. Trist tycker jag för de var jättegoda men jag vill ju inte bli sjuk.



Väntar på att Albin ska komma ut från djurkliniken men han ska väl hälsa på allt och alla förstås. Personalen tyckte att det var lustigt att han blev så glad över att stå på vågen?












Efter besöket på djurkliniken så åkte vi till däckfirman. Dags att byta till sommardäck. Robban har inte haft så bråttom med bytet då han har kört dubbfritt hela vintern. Tyvärr blev han tvungen att köpa ett nytt däck då ett av de gamla var alldeles för slitet. Övriga tre håller säsongen ut.



Det här blev ett riktigt spännande äventyr då jag och Albin fick sitta kvar i bilen medan den hissades upp och det riktigt högt. Robban talade om för killen att vi satt där bak så att vi inte skulle skrämma honom om någon av oss skällde men vi var tysta hela tiden så han märkte inte av oss. Med solfilmen på rutorna såg han oss inte inne i verkstaden. Matte satte sig i fikarummet så vi var ensamma i bilen. Ja, vi får vara med om det mesta...









På eftermiddagen började det plötsligt att regna här och inte lite heller så både Robban, Albin och jag blev helt genomvåta när vi tog en kortare promenad. Nu verkar det klarna upp i alla fall tack o lov.....







Nu är jag trött efter dagens strapatser. Undrar om matte och jag får sova i natt med tanke på att Leo inte får äta efter kl 20.00 i kväll. Han är ju van att torrfoder alltid finns framme och med tanke på hur högt han skriker när han vill ha mat så bävar jag inför natten....Leo ska till tandläkaren i morgon bitti och vi måste åka senast kl 07.00







Fotbollsmatchen Elfsborg - Djurgården har precis startat och må bästa lag vinna men vi hoppas givetvis på DIF-vinst igen trots viktiga spelartapp på grund av skador...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar