"Twingly statistik"

tisdag 17 april 2018

Vårvindar friska....myrsteg

Tycker att hela dagen har gått i slowmotion trots att matte och därmed jag också gick upp tidigare än vanligt. Robban försov sig och kom nästan en timme senare än vad han brukar. Matte tänkte precis försöka linka ut med mig på morgonrundan när han dök upp. Jag hade ju inte så bråttom men tänkte mest på den försenade frukosten...




Matte följde med på den längre promenaden ett par timmar senare men hennes knä har svullnat upp ordentligt och gör rejält ont så vi har gått med myrsteg. Det tog sin lilla tid alltså. Det var inte speciellt varmt ute trots + 11 grader men det blåste ganska så hårt och det var inga varma vindar...




Kollade en stund på skolbarnen som spelade fotboll




Albin och Robban väntar in oss





Och så skulle förstås de två kolla på rivningen av gamla skolan. Förstår inte vad det är som är så intressant? Bara en massa buller och otäcka maskiner, tycker jag











Robban tog en långpromenad med oss på eftermiddagen också innan han åkte iväg till en föreläsning i Eskilstuna som han ville lyssna på. Matte behöver bara låta oss kissa här utanför nu i kväll.







Och så får jag hoppas att hon inte smörjer in sig med den otäcka salvan igen som hon gjorde i morse. Det stinker i hela lägenheten, sa Robban när han kom och det höll jag verkligen med om.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar