"Twingly statistik"

fredag 10 augusti 2018

Åska igen...stormbyar....


Jag låg och sov så skönt i morse när jag vaknade vid sextiden av ett hiskeligt mullrande och mycket riktigt. Helvetet bröt lös igen......

Jag blev förstås dörädd och inte blev jag lugnare när matte gick ner till tvättstugan. Även om vår tvättmaskin har fått jobba hårt den sista tiden så var matte tvungen att tvätta sängkläder, handdukar och kläder. Jag tänkte gömma mig inne i duschen men då har den jobbiga Iris varit där och kissat trots att det var rent i hennes toa. Knepig katt! Tyckte att det tog evigheter innan matte kom hem igen....Albin låg och sov fortfarande inne i sitt rum eftersom det här hände innan Robban kom för att gå morgonrundan med oss...När han sedan kom strax efter åtta så hade ovädret försvunnit tack o lov.....







Vid lunchtid tog vi en skogsrunda. Efter en stund dök tjejerna från idrottsklubben upp igen. De skulle tydligen ha ett träningspass i motionsspåret...


Som vanligt stannade vi till vid vår vanliga bänk



Inga korvträd idag heller...













Sedan ett par timmar tillbaka så är det rena stormvindarna här. Tvättställningen på balkongen med all tvätt som hängde på tork blåste omkull och skrämde nästan livet ur Albin. Matte fick ta in den samt allt annat löst, som dynor o likn. och parasollet blev hon tvungen att ta ner innan det blåste sönder. Lite jobbigt för matte som bara kan använda vänster arm just nu men hon är envis....Självklart kom det en del fula ord innan hon var klar....



Albin tycker att det är obehagligt med de hårda vindarna men självklart ska han ligga kvar där ute ändå...









Nu väntar vi bara på Robban och kvällsrundan. Han har en körning till Eskilstuna och kommer hit efter den. Han har lite brådis för han och Lena ska ha gäster i kväll och det är Robban som står för matlagningen men han har förberett det mesta tidigare idag....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar