"Twingly statistik"

måndag 13 augusti 2018

Korta rastrundor.....jobbiga Iris




Det blev ingen skogspromenad idag för Robban hade inte tid så vi har bara gått korta rastrundor med matte. Jag fick följa med henne till Ica också....




Albin vill gärna stanna till och lukta på blommor 



Här fanns det lite fler blommor. Först stod han och kollade på asfaltsläggarna, intresserad som han är av alla arbetsmaskiner





Matte tycker att Albin många gånger går bättre i kopplet än vad jag gör även om jag för det mesta också är duktig. Det beror nog på att när vi närmar oss hemmet så får jag genast bråttom för jag gillar att vara hemma.....













Förutom rastrundorna så har matte mest suttit på balkongen och läst i sällskap av Albin. Jag tittade ut några gånger men är hellre här inne.

















Jag lovar att både matte och jag kunde hålla oss för skratt igår kväll. Matte kollade på EM i friidrott och medan hon väntade på att Armand Duplantis skulle hoppa 6 m så gick hon in och fixade till sin säng och min bädd för natten. 

Vi kan ju aldrig ha varken min eller Albins bädd framme på dagarna ifall Iris skulle kissa i dem så matte ställer alltid undan våra bäddar. Precis när hon var klar med min bädd så hörde hon att det var dags för 6-metershoppet så hon går in till TV:n. Under den korta stunden som hoppet pågick hade förstås Iris smitit in i sovrummet och kissat i min bädd och inte lite heller. Det hade gått igenom både lakan och en riktigt tjock dyna, suck. Snacka om knepig katt! Matte blev mest irriterad på sig själv som inte stängde sovrumsdörren men hon hade inte en tanke på att Iris skulle smita in just då. Sent på kvällarna brukar hon oftast ligga och sova någonstans.

Idag har alltså tvättmaskinen fått jobba igen.











Matte läste ut den här boken, "Annabelle" av Lina Bengtsdotter. Författaren fick priset för Årets bästa deckardebut för Annabelle vid 2017 års upplaga av deckarfestivalen Crimetime i Visby på Gotland.
  
Boken är lättläst, välskriven och mycket svår att lägga ifrån sig. En flicka har försvunnit i Gullspång och den kvinnliga kriminalinspektören Charlie Lager skickas dit från Stockholm. Hon vill inte åka men följer som förstås order. Hon tvingas återvända till platsen som hon lämnade i yngre tonåren och en barndom som hon har försökt fly från. Under sökandet  får Charlie återuppleva mer och mindre positiva minnen av sin egen uppväxt i det lilla brukssamhället. 

Det är lätt att fångas med och leva sig in i karaktärerna och det är en stark skildring av det lilla samhället där fruktansvärda saker har hänt. Den här boken är lite annorlunda än många andra deckare så nu väntar matte på att hennes nästa bok ska komma ut för hon gillade den här.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar