"Twingly statistik"

söndag 5 augusti 2018

Bänk....blixtnedslag.....fereomoner...yrsel....




Varken Robban eller matte trodde sina ögon när jag hoppade upp på bänken helt frivilligt och oväntat. Det har aldrig hänt förut och inte ens när de har försökt locka mig upp så har jag gjort det....





Jag tyckte att det var kul att sitta där och kolla på omgivningen....




I morse var vi inte ensamma i skogen. Det var joggare och andra motionärer. Där ser vi en vacker irländsk setter...




...och där borta kommer en groenendaeler. Honom har vi mött tidigare. Han verkar lite hispig den hunden




Här har blixten slagit ned i tallen. Det måste ha hänt vid det sena åskovädret igår eftermiddag/kväll för när vi gick förbi där på förmiddagen hade det inte hänt. Vilken tur att det regnet vräkte ner så att det inte började brinna i vår skog också....

Blixten har slagit ned på flera ställen här de senaste dagarna. Igår i en villa i närheten av Lenas föräldrars hus och häromdagen i kyrktornet




Om ni undrar varför jag har en snusnäsduk runt halsen så är det för att matte har sprayat lugnande fereomoner på den. Robban kom hit med sprayen igår kväll. Han hade fått dem av en kompis som också har en åskrädd hund. 

Matte försökte få tag i sprayen igår men den fanns ingenstans. Hon ska köpa en förpackning så fort hon får tillfälle eller beställa på nätet för det lär bli fler åskoväder och andra höga oljud..

Inte nog med att det har åskat i flera dagar. Tror ni inte att det har smällt från skjutbanan också och det i flera timmar. Hörde faktiskt att grannens hund ylade. Han blev nog också rädd.















Matte drabbades av kristallsjuka (lägesyrsel) efter skogsrundan och alla som har gjort det vet hur obehagligt det är. Hela rummet snurrar som en karusell och ger ett fruktansvärt illamående. 









Matte hade tagit fram en stek ur frysen men nu kunde hon ju inte stå upp på grund av yrseln så hon kunde inte fixa till  middagen. Hon fick tag i Robban som kom och fick laga till en porterstek genom att matte instruerade honom hur han skulle laga till den. Steken blev jättegod. Jo, jag vet för Albin och jag fick också smaka.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar