"Twingly statistik"

lördag 25 augusti 2018

Stackars Albin....skogsrunda...agility....50 år



Stackars Albin hade fått diarré och bajsat massor i sitt sovrum under natten, både på golvet och mattan. Varken matte eller jag har märkt något. Nu gick matte upp redan klockan sex i morse för hon såg fel på klockan. Robban skulle komma klockan sju för att gå morgonrundan med oss för sedan hade han en körning till Örebro. 

Robban fick ta med sig mattan och kasta den i sopcontainern. Usch, vad det luktade illa.

Vet inte varför Albin var så dålig i magen? Han har en känslig mage men han brukar aldrig vara så här dålig. Tror att det bara är andra gången det händer sedan han kom till oss för drygt tre år sedan. Han har en stressmage men han måste också ha fått i sig något olämpligt tror matte.


Rastrunda med matte vid elvatiden och då rinner det fortfarande ur rumpan på honom.



Han är inte speciellt medtagen utan dofterna på marken är viktiga att undersöka



När Albin kom hem fick jag gå en runda. Jag är aldrig dålig i magen, peppar, peppar. Matte säger att jag har en plåtmage eftersom jag tycks tåla allt jag stoppar i mig



Väntar medan matte ska plocka upp efter mig. Hon har lite svårt för att böja sig ner...










Vid tolvtiden kom Robban. Vi tog en skogspromenad innan han skulle vidare. Nu hade Albins mage lugnat ner sig för han gjorde ingenting på hela rundan....







Albin får syn på en hund som närmar sig...




Hunden som passerade förbi såg lite skraj ut tycker jag








Matte hade kokat ris till Albin. Hon blandade i några fiskbullar  som han fick till kvällsmat. Han åt med viss tvekan men han var väl hungrig så det gick i honom till slut.

Matte har alltid en burk fiskbullar hemma om någon av oss skulle få diarré. 












Robban var på Kungsörs Hundarena på eftermiddagen. Landets agilityelit tävlade....



Hundarna var otroligt duktiga enligt Robban men så var det eliten också...




Han sa att det här var absolut ingen hundsport för mig för jag är alldeles för bekväm av mig. Och hoppa gillar jag inte heller så han har nog rätt....










Igår var det exakt 50 år sedan mattes pappa avled och det alldeles för tidigt förstås. 
Tiden går men minnena består!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar