"Twingly statistik"

onsdag 29 augusti 2018

Jobbig natt...virus...många rastrundor...





Vilken jobbig natt! Jag väckte matte strax efter midnatt. Hon trodde först att det åskade ute eftersom jag var orolig men det gjorde det ju inte. Jag är faktiskt lite dålig på att tala om att behöver gå ut på toa men till slut förstod hon det ändå. Matte tyckte att jag var jätteduktig som kunde hålla mig eftersom det tog sin lilla tid innan hon hade fått på sig lite  kläder. Väl ute blev det bråttom. Det bara rann ur mig. Jag hade fått samma diarré som Albin hade häromdagen. Det är tydligen något virus som smittar. Jag brukar aldrig vara dålig i magen men nu fick vi skynda oss ut flera gånger under natten...

Matte var ju inte kry själv men det jobbigaste för henne var att den fuktiga luften gjorde att hon fick allt svårare att andas ju fler gånger vi var ute. Hon har ju astma. Det lät inte roligt precis.









Så fort läkarstationen öppnade ringde matte dit. De tyckte att hon skulle komma dit för att inhalera medicin så vi åkte dit. Matte fick inhalera Combivent som är luftrörsvidgande men kunde bara ta halva dosen för sedan blev hon jättedålig. Hon är ju superkänslig för de flesta mediciner. 

Läkaren ville byta ut hennes Bricanyl mot ett annat medel. Matte kan ju inte ta läkemedel med cortison i och läkaren sa att Bricanyl har liknande effekt. Matte fick stanna kvar i en timme ungefär för att de ville hålla koll på att hon blev bättre från biverkningarna. Till slut gick hon självmant därifrån på mycket darriga ben. Tur att Robban skjutsade henne..

Hon fick även ta blodprov och det var ju positivt att hon inte hade några bakterier. Troligen har hon även drabbats av ett virus som ger influensaliknande symtom. De sa att många hade insjuknat nu den senaste veckan. Så det är inte bara vi hundar som drabbats av virus. Förresten spydde Leo en hel del igår också.




Det är jobbigt att vara dålig i magen





Promenad utanför läkarstationen











Robban har fått ta flera korta rastrundor med mig idag. Här sitter Albin och är ledsen för att han inte fick följa med mig den här gången












Matte skickade iväg Robban till Ica för att köpa fiskbullar och ris till mig så nu får jag samma kost som Albin åt när han var dålig. Min aptit är det absolut inget fel på utan jag äter allt som serveras.

Nu hoppas jag bara att både matte och jag får sova i natt för nu är jag trött. Robban gick en tidigare kvällsrunda med oss för han var tvungen att åka iväg till ett möte.












Och som vanligt kan inte matte lämna ett glas vatten utan att Iris är där och ska dricka


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar