"Twingly statistik"

onsdag 8 augusti 2018

Skogsrunda igen...skjutbana....




Då vi gick den tidiga skogsrundan var det riktigt skönt ute, 23 grader och alldeles lagom.




Albin kollar in den irländska settern som kommer tillsammans med sin matte och en barnvagn 



...och han tittade långt efter dem men han uppförde sig fint och lugnt hela tiden



Vilopaus



Det var en del motionärer ute idag igen



Albin funderar på om han ska hoppa upp på bänken eller inte? Han gjorde aldrig det...



På väg till bilen....













Så fort som matte flyttar på pallen så måste Iris hoppa upp på den. Matte tog ner blommorna som hänger i köksfönstret för att vattna dem och då behöver hon pallen för att nå dit upp men så fort hon vänder ryggen till så sitter Iris där. Spelar ingen roll var hon ställer den...










Nu väntar jag på kvällsrundan som vi ska gå lite tidigare idag eftersom Robban ska iväg. Det är lite väl varmt bara för nu har det stigit till 32 grader i skuggan och klockan är 18.00 alldeles strax.

Hoppas nu bara att det inte händer samma sak som igår. Vi hann inte många meter förrän det hördes en massa pangande från  skjutbanan. Jag blev förstås dörädd och fick panik. Jag tvärnitade och satte mig ner på marken samtidigt som jag ylade det värsta jag kunde. Robban gick hem med mig eftersom Albin blev orolig av mitt beteende. De fick sedan gå rundan själva.

Matte gick sedan ut med mig jättesent så att jag fick nattkissa men jag gick inte frivilligt kan jag säga. Matte tvingade mig som vanligt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar