"Twingly statistik"

lördag 4 augusti 2018

Jobbigt igen.....skogsrunda...






Det blev ett mycket snabbt och plötsligt uppvaknande i morse strax före sju då rena helvetet bröt ut ovanför huset. Världens åskoväder med massor av blixtar. Jag blev förstås dörädd...



....det blev inte de här två. Här äter de i lugn och ro medan det smäller och dundrar som bara den precis ovanför oss. Iris tittade ut en gång när det blixtrade som värst men sedan fortsatte hon att äta som om ingenting har hänt.....


Robban kom vid halv nio och då hade ovädret slutat lika plötsligt som det kom. Han hade som vanligt inte märkt något...Motvilligt följde jag med ut på morgonrundan....












Vid tiotiden sa matte att vi kunde åka till skogen för att vi skulle få en längre promenad....


Jag är fortfarande lite spänd efter morgonens oväder



Idag gick vi skogsrundan motsols mot vad vi brukar gå. Nu kändes den mer kuperad och det var kul att få lite variation...





Det var i alla fall jätteskönt ute, 20 grader och vindstilla. Luften var klarare och det var lättare att andas efter regnet Det var så tyst och inte en människa såg vi till....








Åh nej, nu åskar det igen och inte lite heller. Nu kryper jag  långt in under öppna spisen och jag tänker inte gå någon kvällsrunda...Tycker att det åskar lite för ofta nu?
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar