"Twingly statistik"

måndag 27 augusti 2018

Oväsen....skogen....nypon



Jag trodde aldrig att vi skulle komma runt på morgonrundan för Albin blev stående för han ville absolut kolla på när det skars av en del grenar från trädet. Vet inte vad det är med Albin och arbetsmaskiner? Jag tycker bara att det är ett hiskeligt oväsen och buller...













Vi tog en skogspromenad efter frukosten



Albin håller koll på omgivningen medan jag noga undersöker doften på en växt



Tyckte att det prasslade till inne i blåbärsriset




För ovanlighetens skull går Albin framför Robban och jag bakom. Det brukar vara tvärtom....











Tog också en längre promenad vid ettiden....







Skolelever som har idrottslektion. Ja, det är perfekt väder för det





Och Albin gäspar som vanligt





Nyfikna Albin kollar in nyponen. Det fanns hur mycket som helst. Matte berättade att när hon var barn fick hon och hennes syskon plocka nypon som hennes föräldrar kokade soppa på. Matte tyckte att det var ett urtrist jobb och skulle aldrig göra det idag...











Albin lämnade bara fyra riskorn kvar till mig. Snålt tycker jag! Han är bra i magen nu och har fått sin vanliga mat med lite ris i och han var tydligen hungrig eftersom han åt upp alla grönsakerna.










Däremot är mår matte pyton men hon följde med på promenaderna ändå eftersom hon inte orkar sitta här hemma hela tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar