"Twingly statistik"

lördag 8 september 2018

En lugn dag....regnskurar




Vi hann gå morgonrundan innan det började regna och sedan har det kommit regnskurar med korta uppehåll större delen av dagen



Käkade lite gräs innan frukosten




Albin ute på morgonrunda. Han var betydligt bättre i magen i morse









Genast när matte släpper ut Albin ur sitt sovrum på morgnarna så rusar båda katterna in dit. Rummet ska undersökas och så ska de ligga och kolla ut genom fönstret













En av rastrundorna med Albin under ett regnuppehåll


Många hundar har pinkat på stolpen och det måste förstås undersökas




Om Albin trodde att det fanns korv i trädet så blev han nog besviken. Det var länge sedan som matte laddade träden med korv och förresten så får han ju bara äta sin dietkost just nu












Det hade regnat en hel del när jag skulle ut och rastas. Matte blev inte speciellt glad när jag satte mig och kissade mitt på gångvägen. Onödigt, sa hon men jag vägrar att gå i vått gräs så vad skulle jag göra?



Här fanns det ju inte så mycket gräs så efter viss tvekan beslöt jag att det fick bli min toa....









Albin tycker tydligen att det är jobbigt att tugga i sig torrfodret men han tycks ändå gillar kosten....






Matte har väl inte gjort så mycket idag hon heller mer än gått ut med oss och det tar ju sin tid med dubbla promenader flera gånger om dagen.... 




Hon bakade i alla fall en rabarberpaj av rabarber som hon fick av Lena häromdagen.....

...och så fick hon förstås köra en maskin med Iris handdukar som vanligt







Nu väntar jag bara på att Lena ska komma och följa med på kvälls rundan igen. Vilken tur att det har klarnat upp och slutat att regna nu....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar