"Twingly statistik"

söndag 9 september 2018

Långpromenad...val....fika...nymåne




Morgonrunda i underbart väder




Albin är lite piggare och avföringen fastare. Det går åt rätt håll, peppar, peppar










När Robban kom hit vid elvatiden skulle vi ta en långpromenad. Först följde vi med matte till vallokalen i den nya skolan...



Väntar på skolgården





Ute på långpromenad




...fick gå åt sidan så en kvinna på permobil kunde passera förbi med sin hund. Hon hade lite problem med att styra sin hund som gjorde allt för att försöka komma fram till oss



...går förbi en annan vallokal



...äntligen närmar vi oss hemmet trodde jag men vi fortsatte



....till Ica för matte behövde handla lite till middagen



...skönt med lite skugga









Vi gick hem med varorna. Jag och Albin fick vår lunch innan vi gick ut till bilen. Matte och Robban skulle fika hos Lena. Matte har inte varit där på evigheter....

Robban skjutsade hem oss för att sedan hämta Lena. Nu skulle de rösta och deras vallokal fanns i en annan skola...

Vi får gå kvällsrundan lite tidigare för Robban ska iväg på valvaka. Matte blev också bjuden men hon tycker att det känns fel eftersom hon inte är medlem utan bara röstar på det partiet i kommunalvalet så hon stannar hemma hos oss...




Bild från kvällsrundan igår då Lena följde med. Hon får ta Albin eftersom han är lättare och mer samarbetsvillig än vad jag är. Enligt matte så måste man vara mer bestämd mot mig eftersom jag kan vara riktigt envis om jag vill gå åt annat håll. Jag kan ju hålla med om att jag lyder matte mycket bättre än vad jag gör mot både Robban eller någon annan person....








Det är nymåne och det tyder på en viss turbulens och oväntade resultat i valet. Kvällen blir spännande. Vid den här månfasen är det alltid bra tid för nystart och att sätta upp mål och förverkliga drömmar..















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar