"Twingly statistik"

söndag 30 september 2018

Skogspromenader...skotträdsla....kopparödla....hundmöten



Vi gick en skogspromenad både igår och idag. Vi hann inte mer än ut på skogsstigen igår förrän det började skjutas hej vilt borta på skjutfältet. Jag blev jätterädd förstås och ville helst springa tillbaka till bilen på en gång men det fick jag förstås inte utan vi skulle gå hela den vanliga rundan. Jag skakade som ett asplöv hela tiden och kunde inte koncentrera mig på någonting annat.

Så idag ville jag inte gå ur bilen när vi kom fram till skogen men blev förstås tvungen. Usch, så jobbigt det var även om det inte hördes några skott idag. Men man vet ju aldrig?



Albin fattade inte alls varför jag var så skraj?


Idag blev det många hundmöten och Albin var jätteduktig vid alla mötena. Han har blivit mycket lugnare. Ett par av ägarna till hundarna vi mötte hade problem med att gå förbi så vi gick åt sidan vid de tillfällena. Jag brydde mig inte ett dyft om ifall det kom hundar eller inte.




Ytterligare en hund som ska passera förbi...



..och ytterligare en till




Albin kollar om jag kommer ifatt honom..




Matte höll på att kliva på en kopparödla som felaktigt brukar kallas kopparorm men det är alltså ingen orm. Den är också fridlyst precis som huggormen.



Nu närmar vi oss bilen och jag skulle vilja springa dit direkt men givetvis skulle vi låta en annan hundägare passera förbi först innan vi gick vidare...









Robban undrade om matte verkligen skulle följa med på skogspromenaderna eftersom hon mådde pyton? Som om hon inte hade nog med hälsoproblem just nu så har hon även åkt på bihåleinflammation. Envis som matte är ville hon dock röra på sig och andas in frisk luft, vilket ledde till jobbiga astmabesvär och en gruvlig huvudvärk med stark yrsel och det både igår och idag...








Matte lyckades även baka en ny äppelpaj men annars har det inte blivit mycket gjort för henne...











Ett hårt och obekvämt huvudstöd kan tyckas...




Leo är ju glad i mat men den här helgen slår han alla rekord. Han har skrikit efter mat stup i kvarten men får förstås bara på bestämda tider förutom torrfodret som alltid står framme men som han inte är så förtjust i...





Albin väntar nog på kvällspromenaden med Robban....



...medan jag mer väntar på kvällsgodiset









Matte har läst ut den andra boken i serien om utredningsteamet Erla-gruppen med polis Liv Kaspi i spetsen, "Jag ska hitta dig" av Pernilla Ericson. En spännande och actionfylld thriller som är lättläst och svår att lägga ifrån sig. Det är intressanta karaktärer och tempot är högt. Nu vill matte läsa mer om Erla-gruppen.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar