"Twingly statistik"

fredag 21 september 2018

Nosarbete....dietkost....panikslagen



Eftersom matte inte kan aktivera oss lika mycket som tidigare så låter hon oss stanna vid i stort sett alla dofter som vi vill undersöka. Allt nosarbete är ju koncentrationskrävande och tröttar därmed. Albin tog tillfället i akt och hade lite att göra idag. Matte kunde ju kasta ut godis eller ladda korvträd men Albin står på dietkost för magen och jag på bantningsdiet...Inte kul alls!






























Promenaden tröttade tydligen...







Däremot blev det varken bilder eller något nosande för mig på förmiddagspromenaden för precis när matte och jag hade rundat gaveln på huset så började det att smälla som bara attan från skjutbanan. Jag blev helt panikslagen och visste inte hur jag skulle bete mig? Matte hade fullt sjå med att hålla kvar mig i kopplet och att få mig att kissa var inte att tänka på. Jag skakade som ett asplöv. Matte valde att gå in via källaringången, något jag aldrig har gjort förut men jag såg aldrig hur det såg ut där nere. Jag hade bråttom upp till lägenheten...


...och där gömde jag mig under bordet så fort vi kom in








 Vid 14.30-tiden tvingade matte mig att gå ut. Jag hade ju inte kissat sedan morgonrundan och visst var jag bra nödig...



Jag var på helspänning under rastrundan. Nu var det tyst från skjutbanan men det blåste hårt. Jag hörde flera mysko ljud som var riktigt obehagliga....





Albin verkar inte bry sig om vare sig skott eller stormvindar verkar det som, åtminstone inte idag...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar